Ĺ top svjetlo za bicikl?

Hm, dalo mi je sad ideju, preurediti dodatnu zadnju lampu viska u automatsko
stop-svjetlo za bicikl? Ima toga vec kupiti gotovog po prihvatljivoj cijeni
mozda?

Racunam odokativno:
PIC 12F ~10kn
accelerometar http://tinyurl.com/mbzfmr7 ~15kn
popratna elektronika <10kn

lampu vec imam viska (pitanje samo da li stane ova elektronika kad izbacim
postojecu)

dakle ~35kn + vrijeme za modanje/programiranje. Jel netko radio mozda vec
nesto takvo?

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: Ĺ top svjetlo za bicikl?

Ja :-) I to sam zapoceo ali jos nije gotovo.

Uhh, jesi zeznuo subject thread-a - tesko to moze netko procitati :-)

Sta se tice svjetla s akcelerometrom stvar nije trivijalna i to zbog
par razloga:

Kod voznje uzbrdo ili nizbrdo zbog kosine u uzduznu os akcelerometra
osim akceleracije upada i komponenta Zemljine gravitacije (u ovisnosti
o nagibu). Osim toga, da bi se aktiviralo svjetlo mora postojati neki
prag a koji nazalost nije konstantan!! Ako recimo nekom brzinom dodjes
na uzbrdicu pa prestanes okretati pedale ce bicikl usporavati s puno
vecom deceleracijom nego kada pedale prestanes okretati kod voznje po
ravnom pa bi se moglo desiti (i desava se!) da se stop svjetlo aktivira
a da nije koristena kocnica.

Kod voznje po neravninama se isto, ko sat sam reko ranije, ocitanje po
uzduznoj osi i bez kocenja stalno mijenja zbog komponente Zemljine
gravitacije tako da i zobg jednog i zbog drugog razloga prag kod kojeg
se treba aktivirati svjetlo nije konstantan. Experimentirao sam s stop
svjetlom koje se aktvirira preko akcelerometra i vec sam osmislio
algoritam za software-sko filtriranje sample-iranih vrijednosti (podaci
se djelomicno mogu filtrirati i prije sample-iranja) i pomicanje praga
ali sve skupa jos nije dovrseno.
--
Chupo

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Meni je cilj napraviti da stop svjetlo funkcionira cim slicnije
'obicnom' stop svjetlu s mehanickom sklopkom - znaci da se upali kad se
stisne kocnica. Obicna stop svjetla se ne pale kad vozilo usporava iz
nekog drugog razloga osim zbog kocenja.
--
Chupo

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Nije to to :-)) A i nisam koristio PIC nego AVR :-)

Salu na stranu - nekoliko je razloga zasto sam experimentirao i s
paljenjem preko akcelerometra i mikrokontrolera. S obzirom da sam
zapoceo raditi brzinomjer a cini se da ce ostati dovoljno processorske
snage i slobodnih pinova sam razmisljao koje jos ubaciti funkcije a
cijena akcelerometra je zanemariva. Jos jedan razlog bi mogo npr. biti
i ako bi netko htio da se u slucaju jaceg kocenja to signalizira na
drukciji nacin - recimo zmiganjem. A onda se otvara mogucnost i da
brzina zmiganja bude proporcionalna jacini kocenja itd. itd. itd.
--
Chupo

Re: ?top svjetlo za bicikl?
On 8.10.2014 19:26, Chupo wrote:

po zemlji(podlozi)
Ako ti je ovo prejednostavno napravi obratno - brzinomjer za bicikl bez
ikakvih vanjskih senzora iliti INS. Signale sa akcelerometara integriras
po vremenu i dobijes brzinu. Integriras jos jednom i dobijes predjeni
put, ako to napravis po tri ili barem dvije osi imas i polozaj u

preporucam 2D varijantu tu se mozes izvuci sa samo jednim akcelerometrom
i elektronskim kompasom zahvaljujuci cinjenici da je kotac uglavnom
okrenut u smjeru kretanja

Boris

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Da - vidis, jednostavno mi to nije palo na pamet!! :-) I to usprkos
cinjenici da u software-u brzinomjera imam predvidjeno i da se ispisuje
trenutna akceleracija.

Hvala na ideji!!

Pa ipak, ako napravim i kod za akcelerometar onda to moze biti i jos
jedan minijaturni zasebni uredjaj s ATtiny, a i dobra je vjezba za
program koji mozda jednom posluzi i za neku drugu primjenu.

Mislim da sam jednom naletio na takav uredjaj, ne sjecam se da li je
bio komercijalni ili DIY.
--
Chupo

Re: ??top svjetlo za bicikl?

Napravi jednostavniju verziju ovoga ;)

http://www.youtube.com/watch?v=yB6lHFZ7nJ8

Walter

Re: Štop svjetlo za bicikl?

akcelerometra!

I vratimo se osnovnoj banalnoj logici:

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Zato sam i reko da nije trivijalno :-)

Na autima i motorima stop svjetlo ne radi na tom principu pa ne vidim
razloga zasto bi na biciklu radilo na taj nacin. U svakom slucaju je
takva izbedva jednostavnija.
--
Chupo

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Ne radi na tom principu jer u doba razvoja prometala NISU postojali
akcelerometri!?-:)-:)

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Ma naravno da nisam mislio da svjetla na autima i motorima rade na
principu mjerenja akceleracije. Ono sta sam reko je da ta svjetla rade
na principu da se upale samo kada se koristi kocnica a ne i kada vozilo
usporava zbog nekog drugog razloga. Otkud ti da je smisao stop svjetla
da se uplali kod *svakog* usporavanja?? Postoji primjer nekog vozila
koji bi to mogo potvrditi?
--
Chupo

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Sorry, sad tek vidim da nisi mislio da sam ja reko da svjetla na autima
rade na principu mjerenja akceleracije nego si htio reci da tako ne
rade zato jer onda jos nije bilo akcelerometara - krivo sam skuzio.

Ko zna kako bi stop svjetla radila da je onda postojala tehnologija za
izvedbu s akcelerometrima ali je pitanje i da li bi vozilo koje bi
takva stop svjetla imalo sad proslo na tehnickom :-/
--
Chupo

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Re: Štop svjetlo za bicikl?

ali eto malo filozofiram:
Tko zna koliko je udesa nastalo jer se neko vozilo 'naglo'

Re: ?top svjetlo za bicikl?

Opce nebitno za ovu pricu, da se drzi potrebni razmak izmedju vozila,

Re: Štop svjetlo za bicikl?

Potrebni razmak?
Floskula koja ovisi o tisucu subjektivnih i objektivnih faktora?

Re: ?top svjetlo za bicikl?

Da, potrebni razmak!

sebe.

Re: Štop svjetlo za bicikl?
On Fri, 10 Oct 2014 12:11:49 +0200, "vaso"

Stovise, floskula sa obrnutom logikom - ako se nesto dogodi to je
sigurno zato jer NISI DRZAO POTREBNI RAZMAK.

sebe...

Kod naglijeg kocenja je uglavnom kasno da pocnes kociti u trenutku
kada skuzis usporenje - zato je stop svjetlo bitno i zato ih vecina
auta ima i iznad zadnje sajbe jer se tako vidi nekoliko auta
unaprijed.

--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths