KWh Brojilo RIZ

RIZ ebm105 (
http://riz.hr/en/smart-meters/electromechanical-smart-meters/ebm105.html )
jednofazno, dvotarifno , proizvedeno 2004. g.

Moze li mi netko potvrditi ili negirati da ce se doticno brojilo vrtiti u
"rikverc" u slucaju predaje "viska" el. energije u hepovu mrezu ?
(proizvedene sa fotonaponskih panela i "grid" invertera) ?

Re: KWh Brojilo RIZ

[...]

da odgovorim sam sebi - ne moze - potvrdili mi iz RIZ-a

E sad ja vas pitam - koje jednofazno  brojilo koje isporucuje HEP se moze
vrtiti unatrag ?
ima li vas ovdje koji koristite tu "blagodat" ?

Re: KWh Brojilo RIZ

Tako je, jer je ovo elektroničko.

Može neko staro mehaničko (ima mehanički disk koji se vrti).

HEP neće priznati proizvodnju bez papira, čak će ju i kazniti.
Očitano stanje brojila smije biti 0 ili veće od nule u obračunskom
razdoblju. Ako će biti manje (negativno - proizvodnja bez dozvole) biti
će problema.

Ako proizvodiš el. energiju, proizvodi ju za sebe i time umanji račun od
HEPa, ali na takav način da konačna bilanca bude pozitivna za HEP (da
barem bude > 0 kWh na brojilu).

Re: KWh Brojilo RIZ

Moguće-vjerojatno: Smatraće da si 'odvrtio' brojilo unatrag ( kao kilometar sat
na vozilu)...LOL

Re: KWh Brojilo RIZ

Vaso ti ako imas doma digitalno brojilo tebi blinka na LCD "LOL"
(limits-out-(of)line) :P

Re: KWh Brojilo RIZ

Za to brojilo su ti dobro odgovorili, dalje,
pogledaj program Iskraemeco brojila na linku ispod. Mislim da neke od
ovih brojila
za dvosmjerno mjerenje energije ugradjuje HEP, ako se ne varam MT830
(trofazno).
Ako si stvarno mislio za upotrebu u fotonaponskom sustavu onda to ne
moze samo
tako, kazu ti kolege ispod, s jedne strane jer ti ne odlucujes o tome,
a drugo,
prikljucci invertera na mrezu su redovito trofazni pa takvo mora biti
i brojilo.
Ako si mislio opcenito onda pogledaj opet Iskraemeco:
jednofazna dvosmjerna brojila npr. ME172,173.

http://www.iskraemeco.si/emecoweb/slo/products/industrial_electronic_meters =
.html

Odgovor kolegi "Rio": mehanicka brojila takodjer ne mogu raditi
dvosmjerno odnosno
vrsiti registraciju energije prema mrezi ili ti "voziti u rikverc" jer
imaju proturegistracijsku kocnicu.

Re: KWh Brojilo RIZ

Ne možeš po svojoj volji isporučivati struju HEPu.

Dakle moraš imati papire da si proizvođač električne energije. Ako imaš te
papire onda ti je, u slučaju da proizvodiš struju iz obnovljivih izvora
energije, neisplativo istu trošiti u kućanstvu, već je najbolje sve
proizvedeno predati (porodati) HEPu. To iz razloga jer je otkupna cijena
struje proizvedene iz obnovljivih izvora veća od one koju ti plaćaš HEPu i
to nekoliko puta veća.

Site Timeline