Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Na slici 7 u ovom .pdf-u:

http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/01149c.pdf

je prikazano kako se, kada je gate MOSFET-a preko pull-down otpornika
spojen na masu, tranzistor pali.

Sta ne bi za paljenje obogacenog P-MOSFET-a trebalo vrijediti:

Vgate < Vsource

a kada je tranzistor jos zatvoren je Vsource (s obzirom da preko tereta
ne tece struja) isto na masi?
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama

Ako sam dobro shvatio, struja tereta ide iz AC izvora (ili USB) preko
schottky diode D1 i istovremeno
se puni baterija (slika 6).  Kada nestane AC napon, struja tereta krene iz
baterije preko "body" diode koja  je

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Da ali to mora raditi cak i kada se izvor uopce ne spoji. U tom slucaju
je situacija kao da vodic koji dolazi od izvora ni ne postoji.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Pa naravno, ako nema izvora (AC ili USB) nema ni napona na anodi D1, pa kroz

unutar tranzistora).

napona na body diodi.

Rpull spojena na masu, u tom

jednak naponu baterije umanjen za
pad napona na Rds(on).

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Razmisljao sam o tome ali mi nesta ne stima. Koliki bi u takvim
uvjetima bio napon na source-u kada bi tranzistor ostao iskljucen?

Recimo da Schottky diode uopce nema a da je na gate-u pozitivan napon
koji bi zatvorio kanal u tranzistoru.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

inverzno od draina prema sourceu

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Uopce ne sumnjam da ce sklop raditi jer takav se spoj koristi u
stotinama raznih sklopova slicne namjene ali me zanima teorija.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Pa mislim da ti je Darko u postu od 19.11. sve objasnio. :)

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Da ali sam onda postavio potpitanje koje glasi: 'Koliki bi u takvim
uvjetima bio napon na source-u kada bi tranzistor ostao iskljucen?'.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Citiram Darka:

drain-source unutar tranzistora).

pad napona na body diodi.

Rpull spojena na masu, u tom
trenutku tranzistor provede i kratko spaja body diodu pa je napon

pad napona na Rds(on)."

bi ono prvo stanje da je na teretu napon jednak naponu baterije umanjen
za pad napona na diodi.

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Sad sam tek vidio i drugi dio odgovora od 'U tom momentu...' dalje.

Odgovorio sam sad na *kompletan* taj Darkov post od 19.11.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Pa vjerojatno bi bio jednak naponu baterije umanjenom za pad napona na body
diodi

body diodu

tada bi tranzistor

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Sad sam tek vidio tvoj kompletan post od neki dan, prije sam vidio samo
prvu polovicu texta. Sad sam odgovorio na kompletan post.

Trenutno ne mogu provjeriti jer nemam nijedan logic level P-MOSFET, pa
cak niti obican, imam samo N-MOSFET-e. Cekam da mi stignu FQP27P06.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

MOSFET-u je svejedno u kojem smjeru tece struja, to uopce nije u
pitanju - MOSFET struju vodi ovisno o tome kako je spojen.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

Sorry, sad tek vidim kompletan text. Ranije sam iz nekog razloga
procitao samo ovo iznad.

Na source-u ili na gate-u? Na koji napon se odnosi ovo 'isti taj
napon'?

Po tome (napon na source-u je Vdrain minus pad napona na body diodi) bi
onda trosilo radilo cak i kad je tranzistor iskljucen? Koliki bi na
ovoj slici bio napon na source-u kada je mosfet iskljucen?

http://i1259.photobucket.com/albums/ii554/kaj9/Schmatic1.png
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

jer je Rdson svega nekoliko mOhma (ovisno o modelu MOSFETa).

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

a preko

dok vodi (0,2-0,3V)

napona baterije, a body

Tek kad nestane AC na ulazu,

princip rada sklopa.

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

kraju teksta od Chupo. :)

Re: Kako se pali ovaj P-MOSFET?

E to me je zanimalo. Body dioda je znaci razlog zbog kojeg je moguce da
kada je gate na GND bude Vgate < Vsource a zbog nje trosilo moze raditi
cak i kada je tranzistor iskljucen. Drugim rijecima, u ovoj shemi nema
smisla iskljucivati tranzistor kada nema napajanja jer bi onda trosilo
ipak radilo ali bi napon bio Vbaterija - Vbody_dioda.

Evo sheme mini UPS-a s jednom 18650 za potrosace do 2-3 A koja radi na
istom principu:

http://ficara.altervista.org/?p27%36

To mislim sloziti kao backup napajanje za Raspberry Pi i za neke
uredjaje s mikrokontrolerima. Tranzistor mislim staviti FQP27P06
(izgleda slican IRL540 koji se najcesce koristi za logic level
upravljanje ali P-tipa) a Schottkey diodu cu staviti 1n5820 jer
Raspberry Pi 3 ima napajanje od 2.5 A.

Jos jedno teoretsko pitanje:

Kako modificirati shemu da funkcija sklopa ostane ista ali da se sa
signalom na gate-u MOSFET-a trosilo moze iskljuciti cak i u uvjetima
kad napajanje nije spojeno?