Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

Kaj bi prikljucili na izlaz generatora pravokutnog napona(nije pila), a da
se on malo "zaobli" prema sinusu?
veliku prigušnicu u seriju?
namotati trafo 1,2 : 1 ?
kondenzator u paralelu?
kombinacija?

Molim vas mišljenje.

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

Ni jedno od navedenog.
Propustom kros bandpass filter dobio bi cistu sinuspoidu..
Nisko propusnim filterom isto, naravno pod uvjetom da harmonike sijece preko
60 dB.
Najjednostavniji band filter je titrajni krug
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/elektro/htm/lc.htm
RC, LR, LC  sklop malo uoblici pravokutnike, nije cisti sinus.
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/elektro/htm/rc-fg.htm
Za niske frekvencije najjednostavniji su aktivni RC filteri,kskade  mogu
napravit cisti sinus i od 1hz.
Mana svih je da su za samo jednu odnosno uski snop frekvi.
Veci opseg pokriva pi filter, cheybisheov i buterworth filter.

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?
Dana 04.11.2011. u 08:28, Pille napisa:

ako slazes invertor, pogledaj xr2206
par jacih tranzistora u izlaz i trafo i to je to
--
I am Locutus of Borg,
Your life as it has been is over,

to je i mene zanimalo jer me često jludi pitaju može li se kako smanjiti
brum pumpe za centralno grijanje koja se napaja preko UPS-a ...za takvi bih
slučajeve htio imati neko jednostavno "plug & play" rješenje...bez da moram
kemijati pola kile komponenti za to...

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

Tzv. Smart UPS-ovi danas vise i nisu tako skupi, a izlaz je
"prava"sinusoida. To je najbolje rjesenje.

Ne bojis li se da ce pumpa stati ako je napajas pravokutnim naponom?

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

paaaa, gledao sam skopom izlaz UPS-a, ne čini se to meni kao pravi prakotuni
signal...nego kao "krnja" sinusoida....dakle, uspon je sinusni, i onda pred
vrh je ravno odrezana i opet sinusno nastavlja padati...

evo, ovako nekako;
http://www.abclinuxu.cz/images/clanky/polacek/octave-11-graf04-sinus10.png

zašto bi pumpa mogla stati?!?

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?
evo, sad sam baš pogledao signal na APCovom plastičnom malom 500VA modelu;
izgleda ovak;
http://www.emkopraha.cz/images/uprsin.jpg

s time da na uzlaznom dijelu pravokutnog napona se vide i nekakve špice,
pikovi

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

AFAIK, elektromotor nece startati sa pravokutnim naponom. Ako iz nekog
razloga tokom rada puma stane (termostat je recimo iskljuci), moglo bi se
desiti da ne krene.

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

hmm, znači, pumpa ne može startati sa pravokutnim naponom.....ali kad dođe
mrežnih 220V, bude normalno zastartala?

baš to moram isprobati...

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?

http://en.wikipedia.org/wiki/RLC_circuit
Hrpa relacija, ali stvar je jednostavna, treba ti samo
10-ak m zice, jezdra od toroidnog trafa i bipolarni kond.

Ovaj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:RLC_series_band-pass.svg
ili ovaj spoj: http://en.wikipedia.org/wiki/File:RLC_parallel_band-pass.svg

R je radni otpor pumpe, za 65w pumpu on iznosi 744 ohma.
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/elektro/htm/snaga.htm
Kond i induktivitet moraju imati istu takav reaktivni otpor, kond treba
znaci imat 4,2 mikrofarada
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/elektro/htm/kapacitancija.htm
Zavojnica treba s njim rezonirat na 50hz, to je kod 2,36H
http://free-zg.t-com.hr/paramedia/elektro/htm/lc.htm

Zicu frces na jezgru toroida od 100w trafa, i odmatanjem-namatanjem postizes
rezonanciju,
u rezonanciji si kad pumpa radi, odnosno nastojis sto veci napon dobit na
njoj.
Neces bas moc dobit 220v.

Ovo je jako prosto, 2 i 3 harmonik bi trebalo istim takvim filterom na 100 i
150hz natjerat da
odvede na obicni otpornik i potrosi, jer ovako ce se reflektirat u ups, i
kvarit sinusoidu, ali ti to mozes zaboravit,
ti hoces smanjit samo zujanje.

Re: Kako pravokutni napon pribliziti sinusnom?
fala Petre..ovo je bilo i više no jasno :)

Site Timeline