Kako najbolje slozit antene?

Imam 2 antene riblje kosti unutra na tavanu, jedna prema Sljemenu(velika) i jedna prema SLO(mala). Ali su obje na istoj ''sipki'' jedna od druge jedno 15-20 cm. Ali cuo sam da to tak nevalja...

Jel bolje da stavim ovu drugu malu na izmjesteno mjesto jedno 30-40 cm od tog di je sad, tako nebi bile jedna ispod druge, jel bi bilo nesto bolje? Inace samo RTL ima onako ''izmjestenu'' duplu sliku. HRT1,2,NOVA su cisti, SLO 1 se ne vidi, SLO 2 je cist skoro, Z1 i OTV su snjegoviti ali se dobro vide...

Reply to
FitzTN

Sa jednom ribljom kost se dobiju cudesa, slika je super. ali-uvijek jedan ali. Najbolje slika je u jednom pravcu.

E sad ohrabreni ucinkom, mislimo pa onda jos jedna antena, sto ce biti onda tek.

Ne ! Tu je kraj. Nema jos jedana antena.

Gdje god stavio tu antenu, ona ce uvijek primit dio signala koji prima i prva antena, te ga ometat. Moze se dobit samo losije.

Ako zelimo smetnju zaustavit, potrebno je stavit filter koji ce zaustavit signal koji ometa. I tako redom. Na kraju se dolazi do spoznaje da je rijesenje filter za svaki program koji zelimo gledat. Da ne bi i antenu za svaki kanal stavljali posebno, upotrebimo spliter prije filtera. Spliter i filter pojedu i ono malo kvalitete, treba pojacalo za slabije programe.

Dobije se suma kablova i kutija koje uglavnom samoosciliraju. Treba posegnut duboko u djep i kupiti dobre filtere i pojacala, a ne smece za 100kn. E vidis zasto je kraj na prvoj anteni, a sad oces ti uz kompromis losije slike ipak kemijat, tvoja stvar, ili si beskompromisan i kupit stanicu za par tisuca kuna. Antena je tu najjeftinija stvar, kao i njen smjestaj.

Reply to
Petar Bjelèiæ

...istina, ba¹ se ovih dana zezam s 2 antene i èak i s njima je koma. Kupio sam u Èipoteci 2 pojaèala s regulacijom i nisam zadovoljan (TV-max) jer unose nekakve gluposti u sliku. Probao sam stavljat sva¹ta, od prigu¹nica do stabilizatora napona, i ni¹ta... govno je govno. Pojaèalo iz stare kuæne Elrad antene radi perfektno, odnosno na izlazu barem dobijem sliku kao na ulazu, pa razmi¹ljam da ga iskopiram (2 x BFR91).

Usput jel tko otvarao ono kombinirano pojaèalo za 4 antene? Èisto sumnjam da ima filtrar za svaki kanal koji pi¹e na kutiji...

Reply to
LeeChan

Nakon 15 godina iskustva ka¾em samo jedno:

Antenska problematika najèe¹æe nije nimalo jednostavna... da bi se dobili dobri rezultatu treba imati znanja, prakse, mjernu opremu i dosta love... jer koliko para toliko muzike, bolje reæi toliko kanala ;)

-- Volim zidove, razdvajaju me od budala. Zato sam sretan. Zidova ima mnogo. J. Hendrix

Reply to
Marijan

BFR su vec odavno zastarjeli, ima puno boljih novijih tranzistora.

Kod pojacala ja najbitnije da je dobro oklopljeno. Mora biti oklopljeno izvana, i sto je jos bitnije ako ima vise stupnjeva oni moraju biti medjusobno odvojeni pomocu pregrada (npr. od tankog lima).

Vjerojatno ima, ali pitanje kojeg reda. Jednostavniji filter mozes sloziti sa kondenzatorom i zavojnicom, ali on ima dosta sirok pojas.

--
________
Pozdrav,

Kupio

do

Kod tih pojacala je problem prejak signal na ulazu od lokalnih odasiljaca, koji oni ne mogu pojacat, odu u zasicenje a slabasni signal, zbog kojeg pojacalo stavljas, jedva pliva po tom zasicenom signalu.

Obicno se sa BFR ovima na izlazu moze max dobit 100 dBmikrovolta. i to zbrojenog signala svih nosioca, smetnji, mobitela i kojeceg drugog. Njega dovede u zasicenje samo HTV1 u ZGB primljen log antenom, ako pojacalo pojacava 20 dB. ako smanjis pojacanje, intermodulacijska smetnja je manja, ali to je kontraproduktivno za slabi signal. Manjim pojacanjem nesto i opada maksimalni nivo izlaza, jer se regulacija radi smanjenjem kolektorske stuje. Ako oces jaci izlazni nivo a time izbjec intermodulaciju, trebas potegnut za jacim tranzistorom, npr BFQ34. Ali kostaaaaa.

Otvarao i mjeroi sam svakakva pojacala, i sve sto je za kucnu upotrebu i jeftinije od 1000kn je smece koje samo smeta. Naravno da nema filtere, a ono malo filtera sto ima to jace signale ne zaustavlja ni 15 dB, a trebalo bi barem 40 dB. Kombi pojacala osim filtriranja koriste uglavnom usis, gdje pokusavaju jak smetajuci signal zaustavi usisom prije nego dodje na tranzistor. Tu je problem sto se usisat ne moze cijeli opseg od 7 mhz sirine.

Kvalitetne stanice za kucne sisteme imaju pojacala sa barem 5 filtera ukupno (ELRAD), regulacijom pojacanja, AGC-om, jer je jako bitno da svi signali budu isti. Nova generacija kompaktnih pojacala radi drugom metodom. Na ulazu je prijemnik za svaki zeljeni kanal sa pll-om, konvertira ga na MF 38,9 mhz i sa saw filterom filtrira 40 do 80 dB, te ponovo vrati na rf kanal, isti ili drugi. Ima ih na

, hirschman.

Reply to
Petar Bjelèiæ