Jos malo o PCB-u

Palo mi je na pamet za¹to recimo nebi u spremnik tinte na inkjet printeru stavio neki lak umjesto boje. Ili prazni toner napuniti nekim otpornim a rijetkim lakom, recimo tinta za vodootporne flomastere.... A, printer malo preraditi da slièi vi¹e ploteru (mislim da to nebi smio biti problem). I onda fino direktno printati na oèi¹èenu ploèicu, bez peglanja, odmakanja...... pozz

Reply to
fghj

zato jer printer glava tintu zagrije pa onda ista explodira kao mjehur i pljucne van kroz finu sapnicu.- ili ako nije tako onda se mini oprugama tinta pljucka kroz fine sapnice, aka piezo printeri

Sve to naravno gadno ovisi o svojstvima tinte i sve sto nije primjereno uredno shebe glavu i to propisno :o)

Kod printera koji rabe toner stvar je u tome da je toner prah koji se nanosi elektrostatskim postupkom na bubanj koji prenosi toner na papir i utiskuje ju pa se onda kasnije u daljenjm postupku peèe i pre¹a :o). hmm dakle treba¹ bojicu koja bu se dala elektrosatskim postupkom nanositi na bubanj i bubanj koji ne bu se o¹teti kad ga dene¹ drito na metal :o)

Dakle onaj dio oko plotanja je najjednostavni. U cijeloj prièi najgori problem je prirediti glavu/bubanj da ti ¹prica tvoj lak :o)

E sad, da li postoje mlaznice dovoljno fine koje bi mogle na¹tekati na ploter i ¹pricati do mile volje, neam pojma. mo¾da i postoje pa si sve dene¹ na ploter. Mo¾da , recimo, da si modificira¹ nekakav rapidograf i plota¹ ploèicu. A rapidograf napuni¹ sa lakom nekavim gustim i jo¹ ugradi¹ fotodetekciju da ti senzor prati crtanje pa ako mu boja nije dovoljno jaka da se rapidograf vrati i nacrta ponovno :o). Ima¹ veæ senzore koji detektiraju i boju. Kolio para toliko preciznosti.

Ja sam si svojevremeno mislio napraviti min iglodalicu pa bi glodal bakar drito sa ploèice, samo izgloda¹ ono kaj ti ne treba i to minimalno. nema kemikalija nema zajebancije :o) Danas je to èak i lako izvedivo ima¹ gotovih glodala kak ti srce po¾eli a mogu glodati kaj ti padne na pamet èak i vitroplast, ovisi samo od èega su napravljeni :o)

Reply to
miha

a probati sa onim printerom ¹to printa na CD-e? mo¾da bi i tinta podnijela kiselinu?

Reply to
Ivanikusis

Vama je o?ito dosadno. Zar ne mislite da bi takav printer ve? bio u prodaji u konzumu za male pare a kad mora? kupit novu tintu vi?e se isplati kupit novi printer?!?!?!

CNC je zakon. I ne slu?i samo za plo?ice ve? za ?to?ta drugo. Jest da ga je malo te?e precizno napraviti ali se isplati. Probajte tra?iti na youtubeu "cnc pcb" ili sli?no pa ?ete vidit o ?emu se radi. Ima i jedan skroz jednostavan cnc na "instructables" ba? za plo?ice. I jo? jedna sitnica, kad cnc izre?e vodove slijedi bu?enje rupica. Pozz!!!

Reply to
Covik

Uhvatili ste se sto metoda, a ja se jos uvijek drzim one stare i provjerene. Foto postupka. A nije da nisam probao i ostale, ali s ovim imam najmanje problema i dobijem najkvalitetnije rezultate. f

Reply to
filiplolicREMOVE

a =C4=B9=C4=84to=C4=B9=C4=84ta drugo.

Koliko si CNCova imao. Ja sam imao jedan za sitne gravure i plo=C4=8Dice = i=20 jeda ogromni 160x120 radnih dimenzija.

CNC je isplativ za neke stvari, a tu ne spada PCB. Tko nije probao ne zna.

Reply to
Alexius Ataradus

Vidio sam te linkove. Ima na Youtube brdo filmova kako sa inkjetom printati na ploèicu.

Reply to
coin

Imao ga prijatelj i bez problema je gravirao plo?ice.

Reply to
Covik

za =C4=B9=C4=84to=C4=B9=C4=84ta drugo.

ce i

Koliko mu je trebalo vremena za podesit plo=C4=8Dicu, postavit na refernt= nu=20 to=C4=8Dku, koliko je bilo strugotina (ako je u sobi).....itd

Reply to
Alexius Ataradus

Koliko mu je trebalo vremena za podesit ploèicu, postavit na referntnu toèku, koliko je bilo strugotina (ako je u sobi).....itd

:)

Reply to
coin

Da, i ja isto koristim stari dobri fotopostupak. Jedino kaj me smeta je pra¹ina dok ¹pricam lak koja posle ostane na bakru. Ovo sa direktnim printanjem mi se èini dobra alternativa. Kupi¹ jeftinjaka printer na kojem se glava mjenja zajedno sa tintom i to je to. Kod CNC-a je i vrijeme u pitanju. Koliko treba vremena za recimo 160X100. osim ako ne ostavlja¹ sve bakar, a i priprema mi se vidi ne ba¹ jednostavna...

Reply to
fghj