Je li netko zna ?

Trebao bih probu¹iti rupu na rezervoaru kamiona (dizel) i staviti senzor, pa me zanima da li postoji opasnost od eksplozije ?

Jel rezervoar mora biti prazan ili bolje da ima nafte zbog isparavanja plinova ?

Ili se nepotrebno brinem, uzmem bu¹ilicu i probu¹im ?

Reply to
Mondo

Uzmi busilicu i probusi. Frendu su na kamionu varili rezervar pun goriva, jer je curio i nije zavrsio u crnoj kronici. U principu, dizel ne mozes iskrom zapaliti kao benzin.

--
www.elektronka.com
Reply to

Ili sere ili je najsretniji covijk na svijetu!!! Nekak mi se cini ovo prvo!! Inace to se radi tako da se rezevoar isparazni od goriva i u njega se do vrha ulije voda, onda se bez opasnosti moze variti, rezati, busiti..., sve drugo je idiotizam!!!!

Reply to
iza.coska

Ka¾e lokalni meho da nece bit nista i nije bilo. Inace, sto se tice curenja. Nije curilo toliko da je bila poplava, nego je puknuo var, pa je mastilo.

Uostalom, ulij u plasticnu casu vodu i probaj zapaliti dno.

--
www.elektronka.com
Reply to

Da, i lokalni vlasnik jedne benzinske pumpe nedaleko Èakovca je odletio visoko, jako visoko u zrak jer je ¹ibicom provjeravao nivo goriva u cisterni. Nije mu bilo prvi put.

Kak uopæe more¹ izvaliti takvu bedastoæu? Upozorenja nisu zato jer se SVAKI put dogodi tragedija, nego jer se MO®E dogoditi bilo kad. I nafta i benzin su zapaljive tekuæine. Zapravo, benzin kao tekuæina ne gori. Baci ¹ibicu u posudu s benzinom na -10oC. ©ibica æe se u benzinu ugasiti.... U nafti neæe.

Uglavnom, da ne potièem ljude na lude experimente: Zapaljivim se tekuæinama ne prilazi otvorenim plamenom i iskri¹tem. Amen. I da, istina, 100 puta neæe biti ni¹ta, al' oèe bogme 101.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy (9A5ALL)

To funkcionira dok se nesta ne desi, ja nebi htio biti u blizini dok lik to radi, a ti?

To znam, ali ne pada mi na pamet da to pokusavam sa punom casom dizela!

Reply to
iza.coska

MOJ lokalni meho je zavarivao auspuhe u grabi. Naravno, iznad je rezervoar. Jednom sam ga pital zakaj tak radi, pa je iznosil argumente da je to OK... Par mjeseci kasnije veli mi: "E, zna¹ da vi¹e ne zavarujem u grabi ni¹t... jedan je mehanièar tak nastradal...." - pare su ispunile grabu i zapalile se. Èovjek se na¹el u pravom vatrenom moru.

Okanite se bedastoæa. Safety first.

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy (9A5ALL)

Slazem se da nije pametno variti rezvar pun dizela, no nije i nemoguce.

Evo recimo moj stari. Elektricar je i golim rukama spaja zice zajedno. Ako ga trese struja, onda stane na neki stolcic, dasku, drvene ljestve, ili nesto da ne trese. Ili ako nema ispitivac, onda prtom ispituje gdje ima struje. Meni to ne pada na pamet raditi :) Srecom, jos je ziv.

Dizel u tekucem stanju nije zapaljiv kao recimo benzin. Mozes komotno zapaljene sibice bacati u njega i nece biti nista. Kerozin isto. Takoder, ne kazem da je to pametno ;)

--
www.elektronka.com
Reply to

samo nadopuna: ne moze se zapaliti niti benzin niti dizel kao tekucina. ono sto gori je para tekucine (ili dovoljno sitno rasprsene kapljice). benzin hlapi (isparava) na sobnoj temperaturi pa je zato zapaljiv - njegova tocka isparavanja je oko 40C pri atm. tlaku. dizel takodjer hlapi ali daleko manje od benzina (vreliste mu je oko

150C pri atm. tlaku).

ne bih bio blizu tog tanka koji se zavaruje dok je u njemu dizel.

9A5TT
Reply to
Lutajuci Reporter Zdena

Dizela je tesko sa brenerom zapaliti. Treba uloziti dosta vremena.

Reply to
fire

;->>

sjeæam se... demonstracija sam svoj majstor.. ili ne¹to kasnije majstor nemrem se setit kojem vremenu je to pripadalo

antiexpo anti eksplozivne kuglice...??? nagurale se u rezervoar... i onda kakti nemre eksplodirati ;-/

uzeli su metalni karnister... probu¹ili ga.. nagurali te antiexpo kuglice... nalijali... valjda benzin

jasno karnister "pi¹al" na rupi... zeli autogeno... i i¹li krpati tu rupu...??? :-O

jasno... gorivo se vu¾galo... a oni krpaju...??????? karnister bukti od plamena... a oni krpaju...????? i nema eksplozije???????'

jo¹ dan danas mi ni jasno kak????

ali zakrpali su...

mada.... ;->>>

tih kuglica ba¹ i ne vidim u prodaji a sjeæam se da su prièali, da bi ih trebalo odmah u tvornici ugraðivati u rezervoare zbog sigurnosti...

al su valjda zbog sigurnosti ukinuli proizvodnju toga LOL

Reply to
Gyz

Svakako izbjegavati takve stvari jer gore pare istih. Pogledaj ¹to se dogaða sa avionima koji udare u tlo pa se gorivo pretvori u pra¹inu.

Reply to
hombre

Poèetkom rata stvari su zamrle. Inaèe to nisu bile pune kuglice veæ vi¹e kao smotuljci aluminijske folije. Osnovna ideja je da svaka kuglica pretstavlja mnogo malih d¾epova sa gorivom koji sprjeèavaju brzo ¹irenje plamena, a kao ¹to svi vjerojatno znate :) eksplozija je samo prebzo ¹irenje plamena. To je stvarno radilo, ja sam èak vidio i snimku kako dolaze sa bakljom na otvor cisterne pune goriva. Mo¾da neke vojske to veæ koriste godinama a da mi to ni neznamo :)

Reply to
Briglja