Homemade amaterski radio

voj radio, npr. Ja imam trenutno sklop koji prima FM radio koji sam sam nap

avam nju dio po dio?

Reply to
Mario Matovina

Nabavi si (npr. probaj preko torrenta ;-) ) tzv. "Bibliju" tj. ARRL-ov Handbook

Tamo ima jako puno toga, od najjednostavnijih gradnji do kompleksnih SDR

--
Stonethrower
www.dgmicrosys.com

radio, npr. Ja imam trenutno sklop koji prima FM radio koji sam sam

nju dio po dio?

--------------------------------

Ako budes gradio po tudjim shemama, naucit ces malo ili nista. Tudje sheme mogu posluzit kao primjer koji zelis prilagodit, pojednostavnit, poboljsat.

U principu po tudjim shemama ni ne mozes gotovo nista napravit bez modifikacija, jer jednostavno neces nac komponente.

Najvaznije je ovladat osnovnim sklopovima koji su nuzni u prijemniku.

selektivni filter, demodulator, nf pojacalo.

Za svaki od tih sklopova mozes se posluzit tudjim principom i aplikacijom, a modificirat si frekvenciju i karakteristike po potrebi. U danasnje doba koriste se integrirci, pa u njihovom datasheetu ima preporucen nacin spajanja i sto treba biti izvana. Kad slozis prijenik, ili neki njegov sklop, naici ces na nedostatak koji nisi bio u stanju vizualizirati pri osmisljavanju i trazit ces rijesenje kako problem rijesit. Vremenom ce tih nedostataka biti sve manje, a u najidealnijem slucaju su nedostaci stvar razlicitih kompromisa.

Pa kada pocnes, vec sa blok shemom, mozes pitat ovdje koji je nedostatak tvoje ideje, i vidjet ces da ces u pocetku imat neprihvatljivih nedostataka.

Reply to
Petar Bjelèiæ

:)

--
Pozdrav!

	Tomy, 9A5ALL
 Click to see the full signature
Reply to
Tomy_9A5ALL

pojasa (2,4 kHz). Osim toga, amaterski prijemnici moraju biti dosta

i tak ti to ide, igre bez granica :)

--
Pozdrav!

	Tomy, 9A5ALL

;-)

dobrog poznavanja engleskog, naravno).

I Metzger, ditto. :)

--
[...]

Aha, mislio si globalno, sorry :)

--
Pozdrav!

	Tomy, 9A5ALL
 Click to see the full signature
Reply to
Tomy_9A5ALL

"Tomy_9A5ALL" wrote

da se mene pita; Biblija je

stari zavjet;

a novi zavjet; Karl Rothamel - Antene

a ARRL je samo hibrid ova dva gore navedena :)

Reply to
Gablano

Btw:

konverzija?

problema. Naime, dok se "text" digitalne komunikacije relativno lako probijaju (zapravo uglavnom postoje na HAM bandu prije nego u komerecijalnim svrhama) na radioamaterske bandove (od prastarog RTTY/PSK/MSK do

osnovni koncept primopredajnika nije puno promjenio pa su osnovne

ionako predpostavlja da se koristi PC za "tipkanje", postalo je normalno ga koristiti i kao DSP, odnosno encoder/decoder.

neprihvatljivo.

radioamaterske propise i pravilnike u kojima ta vrsta rada mora biti

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL
[...]

U amaterskim komunikacijama ne. Ali u profesionalnim (vojnim) da, kao i u komercijalnim FM (DAB) i AM (DRM).

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."
Reply to
while(1);

E ne bih se slozio ja sam radio IF na 9MHz bas sa diskretnim elementima (do 3 stupnja) i isprobavao kako se koji tranzistor ponasa (i AGC) i iz svoje zbirke tranzistora (furde tv i sl,) najbolje su mi se pokazali neki tranzistori iz MF tv neki bez oznake(istocna njemacka bivsa) inace sad sam krenuo sa izradom transcivera za 4m i idem modularno (ebay zakon) samo sam imao problema sa pegla transfer izradu plocica ne mozes vjerovati da zamjenski toneri za to ne idu morao kupiti original (518kn u odnosu na zamjenski 150) za HP P1102 i sad ide a izgubio preko mjesec dana pokusavajuci napravit plocice. evo sad pravim module od NF AGC pa ide IF sa tranzicima , pa probat cu i sa mc1550g Plocicu vec razradio, ne612 i slicno sto mi se bolje pokaze to ostaje. IF

9mhz i neki XTal filter od kenwooda oko 8mhz koje sam uspio nabaviti,

Mario Tomy ti je dobro rekao TCA440 je dobar chip za to proguglaj za ARDF rx tca440 i naci ces primjena samo koliko vidim tebe ne zanima prijem radioamaterskih bandove nego difuzija pa se uhvati nest za FM RX a ako ipak krenes izradu za 3,5; 7; 10;

14 ili vise Mhz kreni modularno i samu isprobavaj module i naucit ces dost a bit ce i rezultata

samo kako sam ti vec prije jednom rekao nabavi si ili napravi nesto instrumenata na ebayu imas i frekvencmete module (nisam bas zadovoljan) ali rade i neki signal generator su ti osnovna potreba normalno uz univerzalac

da ne gnjavim vise pozdrav Stjepan

Reply to
9a2te

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL
 Click to see the full signature
Reply to
Tomy, 9A5ALL

elemenata?

mislim da za bilo kakvu 'ozbiljniju' radio-amatersku aktivnost do 30 MHz

133MHz itd)....
Mario Matovina

Zato su antene vani, udaljene od SMPSova, koji opet moraju biti oklopljeni i imati dobar filter na ulazu.

--
Pozdrav!

	Tomy, 9A5ALL