HIP4081 i drivanje MOSFETA

Imam jedan kontroler za DC motor sa 4 mosfeta (IRFZ44) u HG mostu, a drivaju se PWM-om preko HIP4081A....sad mi se desilo dva puta da mi je riknuo HIP, jednostavno se u jednu stranu nije htio vrtiti motor, ali nije bio pod opterecenjem ni nista, samo kad sam ga upalio nece da radi.....tranzistori, PWM generator i ostalo sve ok, ali HIP riknut.....sad malo razmisljam sto se moglo dogoditi....inace izmedu HIP-a i FET-ova su 10 oma otpornici na G sto mislim da je dovoljno??

Shema je na binsima pa malo prokomentirajte i bacite koju kritiku?

tnx

Reply to
mtech

drivaju

radi.....tranzistori,

se

sto

Probaj na izlaz 7812 stavit 0.33u i zenericu 12.7V, mozda dolazi do naponskih spica koje spale IC.

Jel se HIP u radu grije ? Ako se grije, smanji frekvenciju, IRFZ44 imaju nemali Qg pa trebaju dosta struje iz chipa. Ako se ne grije jako, onda ga vjerojatno ubijaju spikeovi uzrokovani parazitnim induktivitetima vodova u krugu gatea ili u bootstrap krugu. Pukni layout na binse. Vidim da ima¹ slabi decoupling na napajanju chipa. Dodaj neku keramiku od parsto nF na napajanje samog chipa.

Reply to
bedak

Ne, ni¹ta, radi sasvim ok!!

Da, na ploèici nije nacrtano ali je na OP i na HIP dolemljeno sa zadnje strane po 100n izmeðu Vcc i GND.

Evo i PCB an binsima.

Reply to
mtech

Probaj prebaciti bootstrap diode lijevo od chipa pa pribli¾iti fetove chipu. Gate i source vod provedi maksimalno blizu jedan drugome da zatvaraju manju povr¹inu, a samim time èine i manji iduktivitet. Recimo na Q2 povratni source vod ti se vraæa tek sa draina od Q4 na 19. pin chipa. Pogledaj di ti je gate vod od Q2 i koliku povr¹inu zatvaraju. Takve stvari probaj smanjiti jer to je nakritiènije. Dvostrana ploèica bi pomogla jer bi mogao imati jedan veliki groundplane, a vodove sourcea i draina vuæi jednog iznad drugog.

A sad jo¹ neke stvari koje nemaju veze sa samim (ne)radom chipa, a mi¹ljenja sam da bi sklop bolje/pouzdanije radio s njima:

Dodaj decoupling na mosfete direktno kod draina, slobodno pukni i nekoliko paralelnih keramika, smanji ovu zmiju koja napaja mosfete. Stavi neke RC kombinacije paralelno svakom mosfetu da ubije¹ MHz oscilacije pri prijelaznim pojavama na fetovima. Stavi br¾e diode za bootstrap recovery, 1N4004 ima veliki trr. Ubaci diode paralelno otpornicima na gejtu da br¾e ugasi¹ mosfet. Probaj sve konektore puknuti na jednu stranu ploèice, ovako ima¹ izvor u sredini i ¾ice na sve strane = dipol. Dodu¹e, drivanje motora je ipak na relativno malim frekvencijama i za diy ne mora¹ zadovoljavati standarde o emisiji elektromagnetskih smetnji, ali ipak.

Budem puknuo svoj layout sa HIP4081 na binse. Dodu¹e, moj slu¾i kao audiopojaèalo i switcha na skoro pola MHz, ali principi su isti, pa usporedi.

Reply to
bedak

To mogu probati u iduèoj verziji, ova za sada bi mi trebala raditi :))

Misli¹ paralelno G i S mosfeta?

Inaèe je 1N4148 samo je na PCB 4001.

Reply to
mtech

Ne, izmeðu napajanja i mase tik do mosfeta.

To igra.

Reply to
bedak