Gorenje ves masina

Radi se o starijem modelu vesmasine nekih 20g, kad je gotova i trebala bi se zaustaviti programator produzi vrtjet dalje... problem je uocen samo kad se stavi na pranje program 11 (30oC)... treba proci preko 12 i zaustaviti se na I, no medjutim ona nastavi dalje sa programom 1 kao za bijeli ves i onda bude frka zbog pranja osjetljivog vesa na 95oC... na drugim programima radi dobro cak i na recimo 10 kad se treba zaustaviti na istom mjestu iza programa 12...

za pretpostaviti je da ne valja programator... programator mjenjati ili treba nesto u programatoru podmazati, zamjeniti? mozda je netko imao slicno iskustvo

pozdrav

Reply to
Fastah

Probaj utikac okrenuti naopako, ako bude promjene nesto je probilo na masu... Takodje probaj ispitati uzemljenje uticnice, ili ukljuci stroj produznim kabelom u drugu uticnicu.

Reply to
Sinisa Platz

Ne mora nu¾no biti programator. To se isto de¹ava ako u stroju ostane vode (neispravan presostat, pumpa ...), na nekim modelima gorenja ako je i bravica vrata neispravna ili kratko spojena isto tako prelazi stop. I naravno ovo ¹to je Sini¹a veæ naveo, proboj na masu.

Reply to
dalibor

hm... sad ste me bas obradovali :-) ne kuzim zasto se to desava povremeno i samo na tom jednom programu... to je ono najgore... desava se povremeno rtak da ne znam kako da isprobam presostat i pumpu ako povremeno zastrane... imas kakvu ideju? elektronika mi struka ali bas nisam na ti sa kucanskim aparatima :-) za pocetak cu okrenuti uticnicu pa cemo vidjeti... moram postaviti strazu kraj masine kad se bude pralo na 11 :-)

pozdrav pozdrav

Reply to
Fastah

Programator je klasièni mehanièki '¹kljoc-¹kljoc' princip, ili je elektronika?

ma klasicni okretni skljoc-skljoc... :-) model masine je PS101 (WA604)

malo razmisljam i bas mi ovi savjeti oko mogunosti da okrenem uticnicu, problem sa bravicom vrata, presostatom i pumpom ne drze vodu... naime ne kuzim sta ima masina prelazit preko I kad zavrsi sa pranjem i tu se zaustavi? kad dodje na I ona moze tu stajati godinu dana ak treba... polozaj I bi trebao po meni iskljuciti sve funkcije unutar masine, briga nju jel unutra ima vode ili nema... jednom kad mi se zastopao filter znalo je ostati nesto vode u bubnju ali se ona uredno zaustavila na I... razmisljao sam i da postoji mehanicki problem unutar programatora pa da kad treba prebaciti taj posljednji korak na I, programator preskoci i ode na 1 jer izmedju I i 1 je samo jedan korak... rukom kad okrecem ne primjecujem nikakav loker ili zvuk sklockanja razlicit od drugih pozicija...

eto nije mi vrag dao mira pa sam napravio simulaciju ostanka vode u bubnju stavio masinu na 1 i pustio malo je da si uzme nesto vode zatim je isljucio i programator odvrtio na sporni I i masina miruje bas onako kako i treba i kako sam pretpostavljao... pa sam zatio stavio programator jedan zub prije tog problematicnog I (ima ih dva) i ukljucila se pumpa koja je isbacila vodu van i prebacila se uredno na slijedeci zub na I i tu stala...

e sad zasto ona PONEKAD preleti taj I i ode na 1 to mi nije i dalje jasno... evo danas je mama prala na 11 masina se uredno zaustavila na I... mozda da nije sjedila kraj nje i cekala bi preletjela :-)

ajte me prosvjetlite, ne bi htio da kupim programator a ona i dalje zeza... jucer mi je razvukla jedna majica, mami se jedna zafarbala jer jer nismo na vrijeme skuzili da ona ide dalje pa je obavila prokuhavanje na 95oC... tko zna sto ce biti sutra...

pozdrav

Reply to
Fastah

Hajde daj tocan tip stroja...

Reply to
Sinisa Platz

Tip: PS 101 Model: WA 604 X

sjecam se nekad davno sam na jednoj stranici pronasao service manuale i dijagrame rada programatora ali vise ne mogu naci nikako... mozda ima i za PS 101

pozdrav

Reply to
Fastah

Ponekad se ne iskljuèi napajanje motoriæa programatora i on vrti dalje? Krilce kontakta programatora se iskrivilo i ponekad daje kontakt?

za oboje ne znam kako je to izvedeno unutar programatoran nisam ga nikad otvarao tak da nemam pojma dal je moguce... znaci bas bi ga trebalo otvoriti i pogledati? e kad bi nasao neku sliku prije kak to unutra izgleda :-) jel tko pokusavao takve stvari? mislim da li je to moguce sve na kraju namjestiti kako treba i na sto treba posebno obratiti paznju? mislim da nesto ne napravim krivo pa masina podivlja :-)

pozdrav

Reply to
Fastah

Malo ga je zeznuto rastaviti, jednom sam mjenjao 2 krilca kontakta. Za poèetak paralelno s motoriæem spoji malu ¾arulju

10-15W 230V i promatraj. Mo¾da ulovi¹ trenutak kada 'preskoèi'......

Evo link, ima shema spoja stroja, funkcijska shema programatora.... Motoric programatora je oznacen kao "Mt". Programator je ustvari grebenasta sklopka pokretana motoricem. Na osovini programatora se nalaze diskovi sa grebenima, ili krivuljari. Svaki krivuljar pogoni prekidac (radni, mirni , izmjenicni). Sam programator ima na sebi dva kartonska ili plasticna poklopcica velicina cca 120*60mm koji se lako skidaju i pruzaju pogled u unutrasnjost, mozes vidjeti cjelokupni mehanizam, krivuljare, prekidace kontakte i sl....

Reply to
Sinisa Platz

pogledaj termostat za 40 stupnjeva

Reply to
jozeff

Hmm... U tom sluèaju bi kuhala do 'sudnjeg dana'?

hmm pa neznam ba¹.....vidi tabelu ispod ¹eme

Reply to
jozeff

moram priznati gledam shemu i nest mi ne sjeda... sve sami prekidaci... :-) nije nesto komplicirano ali na shemi od monitora se lakse snadjem... nije to moje podrucje :-)

gdje se nalazi i sta radi taj termostat? i na koji nacin bi bio neispravan? u prekidu?

pozdrav

Reply to
Fastah

Na shemi imas broj u kruznici koji oznacava na koji je krivuljac spojen prekidac. Uz njega se nalaze 3 broja koji su oznake kontakata doticnog prekidaca. Npr, krivuljar 7 preklapa kontakt 28 na kontakt 4 ili 6. Dijagram programatora prikazuje kada je kontakt 28 spojen sa kontaktom

4, a kada je spojen sa kontaktom 6. Termostat se nalazi iznad grijaca na straznjoj strani kade, izgleda kao dugme promjera 30ak mm. i ima 2, 3, ili 4 kontakta na sebi.
Reply to
Sinisa Platz

hvala puno nesto sam i ja skuzio ali mi nije jasno sto je na shemi H1, H2 i BB? prema shemi Mt se iskljucuje u oba STOP polozaja i Mt direktno i Mt preko hidrostata na shemi su nacrtana dva termostata ali imaju razlicite simbole... jedan u seriju sa grijacem sa oznakom 90 koji logicno prekine kad temperatura prijedje 90oC... a sto s ovim 40oC? on radi obrnuto ili sta kad ima drukciji simbol pretpostavljam i da drukcije radi?

sutra cu ga provjeriti pa javim...

pozdrav

Reply to
Fastah

H1 i H2 je hidrostat, ustvari to su 2 presostata za dva nivoa vode u kadi u jednom kucistu. Fizicki izgleda kao disk promjera 60ak mm i debljine 20ak mm, i ima gumenu cijev promjera 6mm koja vodi do dna kade. BB je termobravica montirana na vrata stroja.

Mislim da je simbol termostata 90C tip NC (Normally Closed) a termostat

40C je NO (Normally Open).

Prvo moras uhvatiti stroj na djelu. Dakle, naci moment kada programator krene preko stopa na kojem bi trebao stati. Onda prebacivanjem polozaja utikaca namjestis da je gornji kraj motorica spojen na nulu. E sad, ako motoric i dalje radi (cuje se, kucka kao tempirana bomba), znaci da drugom kraju ima fazu, a nebi trebalo imati. Osim toga, motoric je motan tankom zicom i ima veliki otpor, pa je moguce da ako npr termostat probije na masu otporom od par kilooma, da motoric dobije dovoljnu struju za rad iako nebi trebao...

Reply to
Sinisa Platz