Gledanje TV-a i moitora iz blizine

Uvrije¾eno je mi¹ljenje meðu roditeljima da se djeci ne smije dopustiti da gledaju TV "iz blizine", tj da se moraju poprilièno odmaknuti od TV-a kad ga gledaju. Kako u tom sluèaju odgovoriti djetetu (a jo¹ vi¹e sebi) za¹to tata ili mama sjede ispred kompjuterskog monitora s facom ni pola metra od njega i smiju gledati, a djete ne smije gledati TV. U èemu je ¹tos? Da li je to zbog broja piksela, frekvencije osvje¾avanja ili neèeg treæeg?

Pozdrav!

Reply to
Neven °I°

Sve to

A ti probaj 2 sata gledat televizor s pol metra pa ce ti bit sve jasno

Reply to
Dadich

"Neven °I°" wrote in message news:e8fie7$183$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Nekada davno su televizori ilmali katodne cijevi sa vecom emisijom zracenja pa je bilo normalno da se gleda sa vece udaljenosti, danas ako je plazma nebi trebalo biti bitna udaljenost a neki optimum je po izboru onog tko gleda. Za djecu je stetno isto kao i za odrasle da sa neke male daljine gledaju tv, samo sto se to trenutno na njih ne odrazava, dok kod starijih osoba izaziva crvenilo u ocima. Sto se tice kompjutorskog monitora stvar je ista stari cijevni monitor sa neke udaljenosti od 60 cm do 1 m zavisi od velicine, lcd kako kome odgovara, nema zracenja.

Reply to
sklop

Najvise zbog rezolucije (ne vidis pojedine pixele) i scanninga, jer monitori su em progresivni em osvjezavaju s preko 80 slika u sekundi, dok ti je TV interlaced s 50 poluslika u sekundi. Reci to djetetu pa da vidis. ;)

--
ToMo
Reply to

Nemojte zaboraviti da je slika na monitoru veæinom mirna, a vjerujem da stesvi èuli za nagaðanja da japanski crtiæi sa bljeskovima uzrokuju epilepsiju.

I ne prièam bezveze jer je moj mlaði brat upravo dobio prvi blagi napadaj dok je bio na manje od metar od televizora gledajuæi crtiæe!

--
Netko pijan lak¹e ¾ivot odrobija
Reply to

titi da

ad ga

Bratic mi je oftalmolog i postavio sam mu slicno pitanje (odgovaram po sjecanju); kaze da nema direktne stete, nego se oko brze umara zbog neprirodne slike (previse se pomice cijelo vidno polje, prebrze promjene svjetlo/mrak, refresh...). Ako djetetu smeta, nakon nekog vremena ce se samo pomaknuti dalje, ako se ne makne nikakva steta oku nije ucinjena (dugorocno), a mozda i nije toliko blizu da bi stetilo.

A evo i anegdote na tu temu (SAJB): Mlada snajka isla ispeci pile u pecnicu, krene da ce ga "smjestiti", kad je svekrva ukori :

- "Nisi piletu noge potrgala, ne moze to tako !! " ;)

- "A zasto treba piletu noge potregati ?!"

- " ??! neznam, mene je tak moja svekrva naucila... Odi pitaj staru (svekrvinu svekrvu)."

Ode ova kod stare, pita je, ona veli isto:

- " ... neznam niti ja, odi pitaj moju svekrvu" (recimo da je jako dugovijecna obitelj) Ode snajka kod staaare babe, objasni sitaciju i ova veli:

- "Gle mala, mi smo nekad imali jako malu pec i cijelo pile nije stalo, a ako smo mu potrgali noge, onda je islo !"

- "Znaci taaako :)"

Damir

Reply to
Damir Panijan

Nisu to nagaðanja nego èinjenice, jedino ¹to ne uzrokuje epilepsiju nego je provocira.

--
The ugliest four-letter word in the language is "quit".
Reply to

:-) je sve æe mu biti jasno. Nego, ima i TV od 100Hz (imam ga doma) a kad sam poèinjao prije x godina buljiti u monitor, refresh rate od 75 Hz je bila vrlo zadovoljavajuæa a èini mi se i sad je. Ovo da su monitori progresivni mi ba¹ nije jasno, mo¾e li obja¹njenje ¹to znaèi progresivni. Inaèe, èini mi se da bi i veliku ulogu zapravo moglo igrati ono ¹to prièaju TuVaD i Damir: previ¹e se pomièe vidno polje, prebrze promjene svjetlo/mrak...

Reply to
Neven °I°

to je prica koja kruzi, ali ima obasnjenje tog efekta na webu negdje, stvarno je bilo u jednom crticu ubrzano treperenje slike s izmjenom boja, i desio se tada neki slucaj, ali od tada se zna za taj efekt pa se na to pazi u crticima; ne zagovaram te japanske crtice sto se prikazuju kod nas, e svidaju mi se, ali cisto da razbijem famu oko toga

Reply to
did

moje misljenje steta ne nastaje vjerojatno direktno, nego se oko umara jer gledanje u monitor je kao gledanje u smjeru nekog drugog svjetla (zarulje), pa sto si blize, intenzitet svijetla ti je jaci, a djeca kad gledaj crtic ne znaju reci da ih zabole oci od umora, i tu moze doci do stete od tolikog napora oka i toliko dugotrajnog jakog osvjetljenja; 100Hz je neki standard kad frekvencija nebi trebala utjecati na vid, a dosadasnji tv-i imaju 50-60Hz pa je bilo stetnije njih gledati iz bilo koje udaljenosti

Reply to
did

Progresivni scan znaci da se slika na ekranu iscrtava cijela u jednom prolazu, znaci elektronski top iscrta prvu vodoravnu liniju, pa drugu i tako do kraja. Onda krece nova slika. I tako za 80Hz 80 puta u sekundi.

Interlaced iliti isprepleteno znaci da se slika crta u dva prolaza, prvo jedna polovica (recimo prva, pa treca, pa peta), pa onda druga polovica (druga, pa cetvrta, pa sesta). I tako 50 puta u sekundi iliti 50Hz, sto daje zapravo 25 punih slika u sekundi. To je po PAL standardu i to je ono sto gledas na TVu.

Svakako, no to je neovisno o samom principu prikaza TVa.

--
ToMo
Reply to

Buduci na istom principu radi i EEG, fleshajuci te svjetlom i mjereci elektricne impulse u mozgu kao reakciju na to svjetlo, sasvim je moguce.

--
ToMo
Reply to

pusti tu pricu s japancima, frend mi je dozivio takav napad preda mnom dok je pokusavao odspojiti dvd iz TVa, kako je gurnio ruku iza cupajuci scart lice nabio na tv i nije proslo 10ak sekundi i poceo se trest, prvo misli da se zajebava, ono kao struja ga trese. na kraju hitna, bolnica, 100 sranja.... od tada sam malo paranoik, ako moram tako nesto raditi tv ide off....

Reply to
gffff

Ne MOGLO nego je tako! Nije za zafrkavati se i slobodno reci djetetu da ne bulji u televizor i daj mu bilo ¹to drugo da radi jer je takva ovisnost stvarno opasna.

--
Now there's a man with an open mind
- you can feel the breeze from here!

Ja imam rije¹enje problema!

Idemo svi gledati KINO!!!!!!!!!

eto!

"Neven °I°" wrote in message news:e8fie7$183$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Reply to
mtech

Ja sam ga bas danas gledao.. Jos uvijek mu nisu sredili fasadu.. :(

-- Pozdrav!"#$%& Suco!

... "nemam nista protiv DUGIH CIJEVI!" (c) Ingrid Anticevic Marinovic na sjednici sabora..

Reply to
Nenad Sucurovic

... E vidi¹ to je zapravo misterija. Kad su mali, klince mora¹ tjerati da ne gledaju TV iz blizine, a kad malo narastu, idu s curom/deèkom u kino i sjedaju ¹to dalje u zadnji red. Stvarno mi nije jasno za¹to je to tako :-)

Reply to
Neven °I°

Imam ja jednu slicnu :-), ali ova je iz stvarnosti, a ne anegdota. :-/

10 stavis 4 cimpanze u kavez 20 stavis bananu na dohvat ruke 30 kada neki majmun krene prema banani zalijes ih sve hladnom vodom i maknes bananu 40 nakon nekog vremena vratis bananu 50 goto 30 dok majmuni ne pocnu mlatit onog ko ide po bananu 60 zamjenis jednog majmuna novim 70 kada novi majnun krene po bananu ostali ga pocnu mlatit a da nisi pospricao nikoga 80 uskoro i novi nauci da ne smije po bananu 90 zamijenis jos jednog majmuna 100 desi se ista stvar (70 i 80) sa novim 110 goto 90 dok ne zamjenis sve pocetne majmune

Rezultat:

Imas 4 majmuna koji gledaju u bananu, nitko vise i ne pokusava doc do banane jer svi mlate onoga koji pokusa doc do banane, a nitko od njih nije ni cuo ni vidio razlog zasto se nekad nije smjelo po bananu. Sustav koji sam sebe podrzava i zatvoren je. A banana stoji i ceka.

I, usput, ovaj moj primjer je puno crniji, a mene barem vec dugo dosta podsjeca na stanje u Lijepoj Nasoj. :-(

Pozdrav,

Viktor

Reply to
Viktor Ilijasic