Elektronska zadr¹ka (ili kako se veæ zove)

pozdrav grupi.

Imam jedan problem sa xenonom na motoru pa bih zamolio za pomoæ. Problem nastaje prilikom pokretanja motora jer se xenon ne upali. Kod davanja kontakta, svjetla prorade normlno, no kada se pokrene ma¹ina, dolazi do kratkotrajnog pada napona gdje se svijetla se ugase i veæinom se vi¹e ne upale. Problem je po danu je ne vidi¹ rade li ili ne, za razliku od policije :-(

Razmi¹ljao sam da bi bilo dobro slo¾iti sklop koji æe propustiti napon

10-tak sekundi nakon ¹to se isti pojavi, a ve¾e se na glavni dovod. Karakteristike su 70W 12V DC

Ima li tko ideju kako to rije¹iti ?

Reply to
.:KIZO:.

".:KIZO:." je napisao u poruci interesnoj grupi:jpprkp$bt0$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Sla¾em se. Treba¹ ne¹to poput "antiklika" u pojaèalu npr.........

Reply to
reno

?? ....a da svjetla upali? tek nakon startanja motora....?to bi i bilo normalno.

Reply to
Duško

Svjetla se pale automatski cim da? kontakt, vjerojatno ni nema prekidaca. f

Reply to
Filip Lolic

:) ....trebalo bi biti prekida? za svjetlo....a mo?da je netko naknadno ugradio xenon pa spojio gdje mu je lak?e :(

Nikad ne palim svjetla prije nego upalim motor...pogotovo jer mi alanser u trenutku paljenja motora prije nego otpustim klju? mo?e dati napon preko 16V kao generator ako ga motor zavrti br?e , pa tada nastradaju sijalice :( ...a i akumulator ima bez sijalica prilikom startanja vi?e snage :)

Reply to
Duško

Ako imas lampicu za tlak ulja ili slicnu kontrolku koja se pali nakon poretanja motora, mozes ju iskoristiti za pokretanje releja koji ce upaliti svjetla nakon sto motor proradi.

Reply to
Sinisa Platz

Ne valja tlak sko?i na anlaser.

Reply to
Dario

Mozda se moze relej spojiti i na kontrolku alternatora, ako je i to "prebrzo", jedina mogucnost je napraviti elektronski sklop koji ce zakasniti paljenje svijetla sekundu ili dvije.

Reply to
Sinisa Platz

???????????????????????

Reply to
sipex

?to tu nije jasno...? ...ako kontaktom uklju?uje svjetlo tada i ta svjetla i alanser tro?e zajedno vi?e struje iz akumulatora.

....alanser ima za stator magnete i reduktor te se dok vilju?ka dr?i uzubljen zup?anik a motor proradi rotor alansera zavrti velikom brzinom i daje napon i preko 16V na akumulatoru jer se pona?a kao dinamo u tih sekund ili dva max.

Reply to
Duško

Neki imaju permanentne magnete, a neki ne. U trenutku dok starta¹ motor napon padne jer pokretaèu (klasièni serijski motor) treba dovoljno struje s obzirom da su snage od 0,8 KW i vi¹e ovisno o motoru kojeg treba pokrenuti, a èim vrati¹ kljuè automat iskopèa pokretaè, tako da se mo¾e vrtiti koliko hoæe i ni¹ta se ne mo¾e vratiti iz njega. A da ne zaboravim svaki pokretaè ima i spojku (bendix) ba¹ da ga motor ne mo¾e zavrtiti kada se pokrene (u tom trenutku je motor br¾i od pokretaèa, ali ne da ne bi radio kao generator i sl. nego da se ne dese nekakva druga o¹teæenja, da ne stradaju piksne itd. ).Vidio sam dovoljno puta pokretaè koji se zbog neispravnosti (mehanièke ili prljav¹tine) vrtio skupa sa motorom, a ishod borbe je uvijek isti, pokretaè se doslovno raspadne, a tro¹i toliko struje da se èak i kablovi tako ugriju da im se izolacija istopi pogotovo u blizini spojeva. Mjerio sam tisuæu puta napone na raznim motorima od 5 do 1000 KS i u trenutku startanja i kasnije, a (12V)16V ili (24V) 32 V vidio sam samo kada su alternatori neispravni odnosno regulatori na njima i pune ko ludi tako da baterije doslovno kuhaju. Mo¾da sam ne¹to previdio, ali stvarno nikada nisam primjetio èak ni na sekundu ili dvije da mi se napon digao zato ¹to je pokretaè jo¹ ukopèan, a motor je u pogonu.

Reply to
sipex

koliko

...da li zbog neispravnosti bendixa ili prljav?tine ali sam ve? dvaput mjenjao sijalice koje su kod startanja pregorile. Zdanji put ?ena od susjeda palila i mi gledali sa balkona...samo ?to nezna pustiti klju? kad upali nego par sekundi iza ( pa daj ?enama da voze ) :) Lijepo se vidilo kako su svjetla bljesnula :(

Reply to
Duško

Ista stvar mi se redovito dogaðala na Fiat Doblu. Ni sluèajno ga nisam smio paliti sa upaljenim svjetlima, jer bi obavezno pregorila zarulja. Iako, mislim da ovisi i o zarulji. Jer od svih poznatim brandova, Narva je bila najdugotrajnija iako nije bila ona long life.

Reply to
Ivan Matacic