DVB-t i antene

Znam da možda nije grupa, ali tu će najprije dobiti odgovor :-)
Lokacija je Varaždin a situacija je slijedeća: Na tavanu postoji metalna
cijev na kojoj su 4 antene. 2 "riblje kosti" postavljene horizontalno i
2(ne znam kako se zovu, slične ribljim kostima ali su parošci skoro jednake
duljine) postavljene vertikalno. Sve idu u nekakvu plastičnu kutiju koja je
očito kanalno pojačalo iz kojega postoji jedan izlaz(coax) koji onda ide u
adapter koji se uštekan u struju i opet iz njega izlazi prema pasivnom 1na3
razdjelniku koji to razdjeluje na 3 lokacije u kući.
http://imageshack.us/a/img846/9608/i2012101611072234.jpg
To je, očito nasljeđe od analogije gdje se svaka antena bila za pojedini
kanal u kombinaciji s tim pojačalom, kako je prikazano na slici.
Samsung TV s ugrađenim tunerom uhvati RTL2 i HRT3 ali je signal/kvaliteta
na max 50%(radi normalno ne trza i sve 5). Ostale lokacije u kući imaju
Nitrobox 4001 i ne uspjevaju uhvatiti RTL2, štoviše na kanalu 48 nema niti
1% signala kada gledam skalu na Nitroboxu nego samo 0%.
Posšto sam odokativno zaključio da antene na krovu uopće ne gledaju kuda bi
trebale, zamislio sam si da ću zakrenuti cijelu cijev i istovremeno gledati
skalu na TVu od kanala 48 dok ne dobijem jači signal pa će valjda i
Nitroboxi moći uhvatiti. To sam i radio i zaključio da mi skala od jačine
samo može pasti na 0 zakretanjem cijevi, ali da je max jačina oko 50% i ne
ide više.
Da li ono pojačalo smeta digitalnom signalu? Da li bi signal bio bolji da
se to pojačalo ukloni iz sistema i jedna riblja kost okrene prema
odašiljaču, bez ikakvog pojačala? Kako je moguće da Samsung ima 50% signala
a Nitroboxi niti 1%? Predugački coax kablovi(samsung ima najkraći kabel)?

Re: DVB-t i antene
/CUT

NE OKREČI (se sine) NIŠT! :)

Antene su ti vjerojatno dobro razmještene (makar su vjerojatno log VHF-UHF).

Ono kaj ti ne valja u sustavu je kanalno pojačalo koje je prilagođeno
krivim frekvencijama (kanalima), tj. prilagođeno je situaciji koja je
bila u vreme analognog emitiranja.
I ne, ne smeta to "digitalnom" signalu, pojačalo nezna kaj je analogno,
a kaj digitalno, jednostavno je ugođeno na krive kanale.

Kupi isto takvo combi pojačalo, ali up-to-date :)
(ili najdi nekog u VŽ tko tjuna pojačala).

u međuvremenu, u VŽ bi HR MUXevi morali raditi na komad drota.

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: DVB-t i antene

Kao sto ti Tomy kaze, problem ti je pojacalo. Na slici koju si dao nigdje
nema na spisku kanala 48. Znaci da ga ne propusta ili ga jako gusi.
Razlika u duzini kabla moze utjecati na jacinu signala (ne bas razlika od
1m).

Re: DVB-t i antene

Da, jasno mi je da bih trebao pojačalo za kanale 44 i 48.
Ti kažeš da postojeće pojačalo guši kanale 44 i 48 a Tomi kaže da to nema
veze... Jer ako guši, onda ću izbaciti postojeće pojačalo iz sistema i
dobiti jači signal a ako ne guši onda znam da moram kupiti pojačalo za
kanale 44 i 48.

Re: DVB-t i antene

Pogresno si shvatio. TVOJE pojacalo nije samo pojacalo nego i filter za
odredjene kanale, tako da propusta samo sto je na popisu. Tomy je mislio
generalno na pojacala. Oni ne razlikuju digitalni i analogni signal, vec
kanale, frekvencije. Tvoje propusta pogresne kanale. Nabavi si neko
sirokopojasno koje ce propustati sve kanale.

Re: DVB-t i antene

Nije to baš najbolje rješenje (ima više antena), al činjenica je da bude
mu radilo bolje nego ovo :)

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: DVB-t i antene

Nisam ja rekel da nema veze :)
Kad veliš kanalno pojačalo podrazumijeva se da je propušta određeni
kanal, a kombi kanalno pojačalo više njih. Ostale guši.

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: DVB-t i antene

OK. Tnx. Još jedno pitanje. Pored onoga što sam slikao, na tavanu postoji
još jedan sustav kanalnih filtera koji se nije koristio i koji je izveden
kao posebna metalna kutijica za svaki kanal posebno. Sada sam ja uzeo tu
jednu kutijicu s namjerom za se podesi za željeni kanal(44) da ne kupujem
širokopojasno pojačalo i zaključio da ima 3 potenciometra(nikakvih oznaka).
Kako se to ugađa na željeni kanal? Jel potrebna neka spec oprema? Ako nešto
znači na kutijici piše Elrad TV Plus TPO 3344. Vrtjeti na slijepo 3
potenciometra nema smisla jer postoji bezbroj kombinacija...

Re: DVB-t i antene

Čini mi se da ti potenciometri nisu za podešavanje kanala...

Re: DVB-t i antene

Ako misliš na one "šrajfe" to nisu potenciometri nego, ovisno o izvedbi
promjenjivi kondenzatori/zavojnice. U svakom slučaju podešavanje LC
kruga, i da njima se podešava kanal (+kaj ako je razlika prevelika treba
se i ručno malo igrati zavojnicama - opet ovisno o načinu izvedbe).

Teško budeš to podesil bez spectrum/network analizatora. Mislim, moreš
ako imaš vremena za igru :)

Ali, ako već ideš samo na K44 onda bolje probaj prvo samo s jednom
antenom (ovom prema Ivašćici) bez pojačala. Trebalo bi raditi.

A ako misliš spajati i ostale antene (Slovenija/Austria), onda ili
pretjunaj staro combi ili nabavi novo.

Pozdrav!

    Tomy, 9A5ALL

Re: DVB-t i antene