Dva pitanja... ukljuèivanje ureðaja i DVB-T signal...

Pozdrav grupi... Imam jedno pitanje oko paljenja/ga¹enja ureðaja... Kad se konstruira nekakva shema da li je bolje prekidaè napajanja staviti na

  • ili - napajanja? Dakle recimo da je u pitanju baterija koja napaja ureðaj; da li je bolje prekidati pozitivni ili negativni pol baterije? U shemi se nalaze 2 integrirca - detektor i operacisko pojaèalo...

I jedno pitanje oko prirode DVB-T signala i opæenito signala koji "ulaze" i "izlaze" iz antene... Moj susjed ima na krovu ¹irokopojasnu antenu koja je usmjerena drito u moju spavaæu sobu (udaljenost izmeðu moje sobe i njegove antene je cca 8m), da li meni i mojima tako usmjerena antena mo¾e ¹tetno djelovati, obzirom da se u sobi provodi (spava) 7-8 sati dnevno?

Reply to
IvanZ

tuzi ga ! :)

Dali ti susjed ima prijemnik ili predajnik... razmisli malo.

Reply to
Crtani

"Crtani" je napisao u poruci interesnoj grupi:ig4ckf$oas$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr...

Mislim ja mislim... Ali koliko znam na anteni postoje "direktori" i "reflektori"..... no da ne filozofiram, vjerojatno netko zna kako to sve ide i da li je i koliko je to zraèenje ¹tetno....

Reply to
IvanZ

U svoj kolicini danasnjeg zracenja (a covijek nemoze ni zamisliti koliko toga ima oko nas) "mislis" da se sva sila najstetnijih zracenja odbija od reflektora susjedove antene?

Reply to
Crtani

Mo?da sused misli da bu tak imal direktni prenos iz tvoje spava?e sobe :) Kaj misli? koliko ta antena reflektira signala natrag a koliko ga "potro?i" za prijemnik i otkud taj signal?

Reply to
Briglja

Crtani

Normalno je staviti prekidac na + vod... Prijemna antena prima signale, iz nje nista ne izlazi u smislu elektromagnetskog signala....

Reply to
Sinisa Platz

Mala ispravka. Svaka prijemna antena 'vraca' u eter pola onoga sto primi. Kod njega se radi o vrlo malim snagama, pa je to beznacajno u moru ostalog zracenja, kao sto mu je netko vec odgovorio. Osim ako susjed nije prikljucio kakav odasiljac ;-) ...ili Teslin transformator...

Reply to
o'Mark

Hajde, objasni malo detaljnjije ako imas volje.....

Reply to
Sinisa Platz

Mislis na ono da antena vraca pola onoga sto primi nazad u eter? Otpor antene i ulazni otpor prijemnika nalaze se u paralelnom spoju. U slucaju prilagodjenja (koaksijalac 75 oma), ukupni inducirani napon na poluvalnom dipolu dijeli se jednako na oba otpora, pa pola odlazi u prijemnik, a drugu polovicu dipol (antena) ponovo zraci u eter u vidu EM valova. Njega to ne treba zabrinjavati, jer ako je antena usmjerena tocno u sobu, onda ona emitira prema njemu pola onoga sto antena primi iz pravca sobe, s jednakim rasprsenjem, tj. ne radi se o usnopljenom zracenju. Osim toga, ostala zracenja za koja antena nije namijenjena, ne vracaju mu se.

Reply to
o'Mark

Ovo je ?alosno (znam barem jednu takvu...): Na ?alost, zbog niske tehni?ke kulture kod pojedinih slojeva populacije, rasprostranjena je tobo?nja ?za?tita? postavljanjem raznoraznih talismana, djetelina, piramidica i ostalog ?pribora? ?to na ?alost nema nikakvog drugog djelovanja osim psiholo?kog. Samim jednim mjerenjem odgovaraju?im instrumentom vrlo je lako dokazati besmislenost upotrebe navedenih ?spravica?.

Reply to
Feudalac!

Ovo mi je skinulo kamen sa srca... Naime jednom sam èuo prièu da je u jednom stanu na vrhu jedne zgrade frajer ¾ivio par godina i dobio rak... onda se odselio i onda je novi stanar isto dobio rak... A to je bilo u vrijeme dok jo¹ zgrade nisu imale centralni antenski sustev nego je svako sebi provlaèio kablove i montirao antenu na vrhz zgrade... tako da je u taj stan bilo reflektirano hrpu signala iz hrpe antena... OK mo¾da je to samo glupa prièa, ali uz ovakvo obja¹njenje mirnije spavam.. Thanks...

Reply to
IvanZ

postavljanjem

I kad jos napisu da Prijenosne linije dalekovoda prenose struju preko velikih udaljenosti i obi?no rade na 100 kilovata :(. Odustajem od daljeg citanja.

Reply to
MarioP

Da, jo¹ malo pa æemo moæi puniti mobitele s tom silnom energijom zraèenja...LOL

I sada, kako na mnogim zgradama postoje centralni ant. sustavi, kabelske i MaxTV, ljudi vi¹e ne oboljevaju od raka!?...LOL

Jasno mi ja da zbog prilagodjenja impedancije antena predaje samo pola primljene energije, ali sam pretpostavljao da se druga polovica potrosi u samoj anteni kao toplina....

Reply to
Sinisa Platz

dobra ideja ;)

Reply to