Driver za VRDM 266? (step motor)

Imam 3 VRDM 266/50 L4A step motora pa gledam da li bi se mogli iskoristiti za CNC-jku za izradu plocica.

Moze neko po datasheet-u preporuciti neki driver koji bi se mogo uklopiti u projekt?

Chupo
Reply to
Chupo

Ti motori bi trebalo da se mogu iskoristiti za CNC, i ne samo za plocice, v= ec i za nesto tvrdje, imaju oni sasvim dovoljno snage i brzine...

Ako dobro vidim... ti tvoji motori bi trebali imati 4 zice, sto pak znaci d= a su BIPOLARNI, pa onda trebas traziti "bipolar stepper motor driver". Ugla= vnom se mo=BEe koristiti ili L298 ili L6203, naravno ispred njih L297...She= me imas u data shitevima pojedinih IC-a i provjereno rade. Druga mogucnost je diskretna tehnika, uglavnom poprilicna zahebancija, pose= bno sa ogranicavanjem struje... Treca mogucnost je eBay, i kineska tehnika, za koju niko ne garantira da ra= di...

Ne znam koliko si upoznat sa izradom CNC-a, ali meni je elektronika nekako = lak=B9i dio, i uglavnom sam odradio sto se dalo, ali zapinjem sa mehanikom.= ..

Ukucaj CNC u google pa malo prosurfaj... ima interesantnih ideja i rjesenja= , a i neki decki u HR se bave proizvodnjom... sad koliko su spremni na sura= dnju ne znam, ali zasto ne pokusati...

Reply to
z.shenda

i za nesto tvrdje, imaju oni sasvim dovoljno snage i brzine...

Da, cak ih je mozda i steta iskoristiti za tu svrhu - VRDM 2xx su predvidjeni za puno zahtjevnije stvari - ipak je to 2 A :-) Ali su dobiveni dosta jeftino pa...

su BIPOLARNI, pa onda trebas traziti "bipolar stepper motor driver". Uglavnom se mo¾e koristiti ili L298 ili L6203, naravno ispred njih L297...Sheme imas u data shitevima pojedinih IC-a i provjereno rade.

Ta mi se solucija najvise dopada, tnx!

Znaci, za svaki step motor treba po jedan par L297 - L298 i za sve skupa jedan mikrokontroler?

sa ogranicavanjem struje...

radi...

lak¹i dio, i uglavnom sam odradio sto se dalo, ali zapinjem sa mehanikom...

Mehaniku ce rijesiti frend, to je vec napola rijeseno.

i neki decki u HR se bave proizvodnjom... sad koliko su spremni na suradnju ne znam, ali zasto ne pokusati...

Nije to to ako ne napravis sam :-) Cini mi se da ce vec i ove informacije koje si napisao biti sasvim dovoljne, hvala!

--
Chupo
Reply to

Ma nije... uvijek ih mozes prebaciti na nesto drugo, a na njihovo mijesto montirati neke slabije... ko zna sta zivot nosi ;-)

Pa ne mora biti mikrokontroler... Uglavnom izmedju kompa i drivera ide sklop koji svakako nazivaju, nesto poput ovoga->

... uostalom, prelistaj svu ovu stranicu ->

Molim, zelim ti puno uspjeha!

Reply to
z.shenda

Pa nisam se bas mislio potpisati tvojim nickom... al' eto - ostade... :)))

Reply to
z.shenda

montirati neke slabije... ko zna sta zivot nosi ;-)

:-))

koji svakako nazivaju, nesto poput ovoga->

Tnx!

Sta mislis o ovome?

Mada me ipak vise privlaci sve napraviti doma.

Hvala! :-)

--
Chupo
Reply to

Imam isti taj driver, ali bez displeja i tastature. Samo ¹to mi jo¹ nije do¹ao na red i èeka veæ pola godine da uhvatim malo vremena za CNC... Sve skupa izgleda sasvim pristojno napravljeno, a nije bilo ni skupo. Nisam htio sam raditi drivere jer nema nikakve raèunice i jednostavno se ne isplati. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Malo su skuplji dijelovi ako se ide raditi doma ali je lijepo imati source firmware-a i mogucnost prepravljanja (kako firmware-a, tako i hardware-a).

--
Chupo
Reply to

Nema tu nikakvog firmwarea. Ovo su obièni driveri koji se spajaju na paralelni port raèunala, a na raèunalu se vrti program koji sve kontrolira. f

Reply to
filiplolicREMOVE

Djeluje OK, i za tu cijenu... Pokusaj naci na CNC forumima iskustva drugih, koji su to vec nabavili...

Ovako kompaktno, pa sa displejem je relativno tesko odraditi doma, a i nema gusta...

Reply to
z.shenda

Znam, ali ako driver napravis sam onda mozes mijenjati firmware u mikrokontroleru koji upravlja s L297. Mozes sloziti i druge mode-ove drive-anja step motora, mijenjati parametre, dodati jos neki sklop za komunikaciju, ... Sta ti god padne na pamet.

--
Chupo
Reply to

Opet on sa mikrokontrolerom :)) NEMA mikrokontrolera! Cijeli sistem je: raèunalo ->driveri -> motori Program ¹alje komande na paralelni port. Za svaki kanal (motor) su potrebne samo dvije linije, smjer i korak. Mo¾e¹ ti raditi i neki projekt sa mikrokontrolerima, ali to je samo ogromna nepotrebna komplikacija.

L297 i L298 su prastari chipovi koje bih izbjegao ako je ikako moguæe. Ima puno boljih i jeftinijih rje¹enja. f

Reply to
filiplolicREMOVE

:-))

Ako cu ja raditi driver, sigurno ce biti (najmanje jedan) mikrokontroler!! :-)) Ako nista drugo, emuliracu L297 :-))

Nesta o cemu sam razmisljao je:

Mikrokontroler prima sve sta i L297 i sprema podatke u .rzx-like formatu u file na SD kartici. Na taj bi se nacin prilikom prve izrade dobio 'replay' file koji bi bio spremljen u uredjaju i kasnije bi se taj dio mogo izraditi ponovo bez spajanja na kompjuter. Nista prekomplicirano a otvaraju se svakakve mogucnosti. Recimo ako to slozim, slozicu i da se 'replay' file moze kreirati i na PC pa ga se donijeti na SD kartici, tako ce onda CNC-jka moci biti i u prostoriji gdje nema kompjutera (recimo da neko stroj drzi u prostoriji u kojoj zbog prasine ne zeli drzati i PC niti u tu prostoriju donositi laptop). Kako je reko frend: 'CNC-jku mozemo staviti i u neku stalu - gdje god da se za nju nadje mjesta.'. :-))

--
Chupo
Reply to

zaobidji u velikom luku... istina i ja sam ih htio uzeti ali sam odustao nakon sto sam se nacitao na forumima recenzija i komentara ljudi koji su narucili te drajvere... drajveri rade ok kod malih brzina (uzasno spori) ali ako se poveca brzina ne pretjerano vec nesto sto bi trebalo biti normalnije onda motori gube korake... neki su radili preinake ploce izmjenom optokoplera, stabilizatora napona za

5V i mislim dodavanjem invertora da bi stvar kolko tolko radila kak treba ali ne na fuul speed vec puno sporije pa ako bi radio pcb to bi trajalo i trajalo pogotovo ako bi bio pogon preko standardne navojne sipke

pozdrav

Reply to
Fastah

??? Radi¹ neki CNC s jednim odreðenim programom i ne treba mu PC?

Sad si me ba¹ zaintrigirao da napokon spojim moj driver pa da vidim ima li takvih problema. f

Reply to
filiplolicREMOVE

S L297/L298 driverom step motori iz printera (7,5°) gube korak pri brzino od (oko) 100 okretaja u min. Malo prije sam isprobavao. :)

Drajvanje stepera uop?e nije tako jednostavno, ako se ?eli izvu?i maksimum iz motora. Ulogu igra induktivitet svitaka (limitira di/dt) pa onda mehani?ka rezonancija (moment jako padne) i jo? par sitnica kao ?to je moment inercije rotora itd. itd. itd. U svakom slu?aju treba malo izra?unati neke stvari prije nego ?to se krene sa izradom hardveraja...

--
- while (1);

"I don't believe anything I hear and only half of what I see..."
Reply to
while(1);

???? Sta sam tako opisao? :-)) Reko sam da bi mikrokontroler prilikom

*prvog* slanja signala s PC-a stvorio .rzx-like file kojeg bi (kao i svakog ranije) spremiona SD karticu. Ako bi se ikad kasnije trebalo raditi istu plocicu, mogla bi se napraviti i bez spajanja PC-a. Replay file bi se mogo kreirati i na PC-u pa do CNC-jke donijeti na SD kartici. Na SD kartici ne bi postojao samo jedan 'program' nego svi koji su ikad odradjeni.

I nisam reko da radim takvu CNC-jku nego mi je ta ideja pala na pamet u trenutku pisanja posta.

--
Chupo
Reply to

Znaci ipak treba napraviti doma ili kupiti profi drivere. Berger Lahr/Schneider Electric prodaje drivere bas za ove motore ali to kosta...

Pozdrav

--
Chupo
Reply to