dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Zgrada je iz '60ih, instalacija jako upitna, nepoznate izvedbe (TN-x, TT,
nulovanje, ili bog te pitaj nesto cetvrto).

Ormaric (tj. bakelitna ploca) sa rastalnim osiguracima je uzidan (ne pitajte)
pa se tim putem ne moze bas saznati o kakvoj se instalaciji radi, a EES isto
je opsiran sa opisom izvedbe instalacije kao "postojeca".  FID sklopki niti
icega osim tih rastalnih osiguraca na ormaricu nema.  Kablovi su svi uredno
direktno zaliveni betonom ili zabukani (ovisno o zidu) bez ikakvih cijevi.

Nevezano uz tu pricu, odlucio sam petljati po instalaciji bojlera (stavljati
homemade prekidanje upravljanim relejom).  Bojler sa 2kW grijacem je
(izgleda sam) na 10A osiguracu.  Pa sam dosao na ideju kad vec prckam oko
toga, a pogotovo sto se radi o kupaoni, da bih mogao (kad vec rezem kablove
da bih stavio relej) tu ugraditi FID.  Na taj rez ce (nakon FID) osim
bojlera jos ici trafo (i/ili SMPS) za elektroniku i relej, kao i jedan 12V
ventilator.

Ima li tu kakvih kontraindikacija (u smislu da za odredjeni tip instalacije
taj FID nece apsolutno nista pametno raditi, ili ce nedajboze cak smanjiti
sigurnost instalacije)?  I ako ima, kako to ustanoviti (po mogucnosti prije
kupnje navedenoga)?

Obzirom da sam zamislio rezati L i N kablove neposredno prije ulaza u bojler
pa ih provuci kroz jednofazni FID, a PE (zutozeleni) ostaviti direkt kako
ide (na kuciste bojlera), meni se cini da bi FID mogao biti koristan tu.

Planirao sam uzeti neki 30mA trenutni tip AC (ili mislite da mi tip A mogao
zatrebati u navedenoj instalaciji?) recimo http://tinyurl.com/mwy2zp2
za 200ak i nesto sitno kuna.

Jel' to razumna cijena, ili ima u Zagrebu nesto povoljnije a da radi?
(za zastitu zivota ipak se ne usudim nabavljati sa ebaya. Ovi lokalni
se bar nadam da su morali zadovoljiti neke ateste prije nego su ih
uvezli i stavili u promet).

Ikakvi drugi komentari sto pripaziti ili sto dodatno bih mogao uciniti za
povecanje sigurnosti navedenog dijela instalacije (bez razbijanja zida gdje
je razvodna ploca zasad)?  I kako istestirati da li kad to napravim to zapravo
nesto i radi (bez da poginem :) osim stiskanjem test tipkala na FIDovki?

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?
On 23.12.2014 00:54, Matija Nalis wrote:

<...>

http://www.ebay.de/itm/6-x-Sicherungsautomaten-E27-Schraubautomat-Automatiksicherung-16A-Sicherung-220V-/221386420601

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

kako treba.

http://www.crodict.hr/njemacki-hrvatski/Sicherungsautomat.html najprije
trebas njemacki nauciti.

I jos za kraj malo skole za "majstore":

http://free-zg.t-com.hr/dk-osobno/elektroinstalacije.htm

ili

http://www.napravi-sam.com/clanci/fid-ili-diferencijala-sklopka-cemu-sluzi-i-kako-radi/

Pa to je napisao pekar, prva recenica koju sam uocio je glupost:

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Ajde ne baljezgaj bezveze. Prica je o fidovkama i o uzemljenju samo za
fidovke ne mjesaj ostala uzemljenja.
Da bi potekla min. struja aktiviranja fidovke kad faza probije na
metalno kuciste koliki mora biti otpor uzemljenja???
Ajde, olovku i papir i racunaj.
Zapamti fidovka je zastita od indirektnog dodira i zato treba postojati
uzemljenje.

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

uzemljenja (npr. fen).

radi: Prilikom testiranja uzemljenja antenskog stupa sam pustil 3A u

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Da, u krajnjem slucaju, ali po pravilima nije. Kod zastite od udara
elektricnom strujom, struja nesmije proci kroz ljudsko tijelo (zivo
bice). Zastita od direktnog dodira se izvodi zastitnim razdvajanjem,
izoliranjem ili iskljucivanjem.

meni se cini da je FID bas zastita od indirektnog dodira?

Fen spada u uredzaje klase 2 i fidovka nema veze stime osim u krajnjem
slucaju da ti padne fen u kadu punu vode.

Da, da, trajnost fidovke neogranicena... nju ugradis, spojis i picis 100
godina.....

Ispitivanje instalacije bi trebalo redovito provoditi ali sto to nitko
ne radi....

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

fen u kadi i sl. :)

vrijeme i provodim.

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

moze detalji? I jel' ti FID radio na tipkalo prije/poslije ili?

Ako se ne varam, FID se *obavezno* mora testirati bar jednom mjesecno, ne
samo zato da znas da zapravo radi (sto je naravno pozeljno samo po sebi -
nema gore nego kad mislis da imas zastitu a zapravo je nemas) nego ako se
ne izbacuje redovno dolazi do magnetizacije jezgre i FID ce postati neupotrebljiv
(dok cak i samo kratkrotrajni prekid jednom mjesecno u potpunosti prekida
magnetizaciju koja onda mora poceti svoj spori build-up izpocetka).

Ista stvar (samo mehanika a ne struja) je i sa sigurnosnim ventila bojlera,
koji se isto moraju pustati jednom mjesecno da se ne zapeku od kamenca i sl.
i ne izgube svoju funkciju.

Bar mi tako kazu, ako su lagali mene, i ja lazem vas... :)

U svakom slucaju covjek mirnije spava ak si to stavi u raspored. Drugi
vikend u mjesecu, placanje racuna i testiranje FID i nepovratnog ventila,
15 minuta posla sve skupa. :)

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Imam ovakvu:

http://www.kopp.eu/attachments/products/downloads/171001011-hires.jpg

http://www.kopp.eu/attachments/products/manuals/059390037.pdf

Engleski naziv je RCD (Residual Current Device)

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Aha. Tvoja logika je:

60V/30mA, tj do 2 kilooma. A ako je FID 0,5A, onda je do 120 oma.
Rekao bih da taj pekar i nije napisao veliku glupost!:-)

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Sjedi, 1.

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

http://de.wikibooks.org/wiki/Elektronische_Bauelemente/_elektromechanische_Bauteile/_Fehlerstromschutzschalter

se zagrije izbaci sklopku.

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

strane, npr. kroz ljudsko tijelo u zemlju.

--
Pozdrav!

     Tomy, 9A5ALL

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Kakva god bila instalacija,  fidovka 30mA ce odradit svoje,
i odvojit sticeni dio od napona mreze. Nece umanjit sigurnost, naprotiv bez
nje se je velik rizik
kupat u kadi ili tusirat, za smrt je dovoljno da probije grijac u bojleru a
lose je uzemljenje i ne izbaci osigurac,
ili samo ne izbaci dovoljno brzo. A rastalni osigurac od recimo 16A nece
izbacit nekoliko minuta pri struji 20A,
ili par sekunda na 50A.

Za fidovku treba faza, odnosno napon u odnosu na uzemljenje, i samo
uzemljenje.
Isto kao i kod rastalnih osiguraca, samo uzemljenje kod rastalnog osiguraca
mora biti toliko dobro
da kroz njega potece struja koja ce rastalit osigurac.

To uzemljenje kod fidovke moze biti doslovce jadno, ako se radi o fidovki 30
mA.
Cak i ako nema uzemljenja, napravi ga na licu mjesta, recimo masa bojlera
jer voda je uzemljena, masa vodovodne cijevi, metar gole zice polozen pod ne
bas suhu zbuku ili plocice itd.

I fidovkom mozes testirat da li ti valja takvo uzemljenje. Valja ako fidovka
izbacuje kad njen izlaz faze
spojis na to uzemljenje i ona izbaci. Dobro ne trebas bas kratko spajat fazu
i uzemljenje, mozes to mekano preko sijalice.

Ako fidovku zelis stavit u onu razvodnu kutiju kod rastalnih osiguraca,
moze se desit da ti fidovka 30mA uvijek izbacuje cim joj stavis struju, a to
je onda
kada su losi kablovi do bojlera i kupaone, odnosno los im je izolator na
vodicu od faze.
Tada mozes stavit fidovku jace diferencijalne struje, recimo 0,5A.
Ali tada je kupaona malo manje zasticena, jer pola ampera je po smrt opasno,
samo sto se to prakticno ne moze desit, jer kad nesto probije na masu,
probije totalno
i izbacit ce fidovku.

Ja koristim jos jedan trik da mi fidovka odvoji kucu od mreze za slucaj
gromova, i za slucaj da
elektra po nuli posalje fazu, a to se desi kada vjetar ili drvo prekinu vod
nule prema trafo stanici,
ili grom izbije osigurac nule a ne izbaci faze. Tada po nultom vodu stize
faza preko susjedovih trosila,
i imas do 380v izmedju dvije faze i moze crknut sve.

U tu svrhu na izlaz fidovke, izmedju nule i uzemljenja stavljam otpornik
reda 300 ohma.
Kad po nuli uslijed grmljavine, ili bilo ceg drugog se pojavi napon u odnosu
na zemlju, fidovka ce izbacit.
U normalnim uvjetima po nuli u odnosu na zemlju nema napona.
Slijedeci nivo zastite je stavljanje varistora da fidoka izbaci uslijed
prenapona, stavljaju se 275v varistori
izmedju faze i zemlje i nule i zemlje.

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

Yossarian u pravu si samo
na zalost ima i taj ali
u praksi sam imao do sada na dvije instalacije da je izgorjela 0 i puni
napon se pojavio na 0 samo s kontra strane
tak da ta ideja od Petra drzi vodu
PS. svi kucanski aparati izgorjeli (stara instalacija prije uporabe FID
sklopki) nitko  nije stradao ali  steta velika

Re: dodavanje FID sklopke u kupaonu?

U trafo-stanici su prvo spojili faze,  pa tek onda nulu!?

Site Timeline