car stereo kao kucni stereo

Pozdav svima....

dakle ima jedan problem koji mi bas ne radi o glavi, ali sam
znatizeljan kako ga rijesit.... posebno zato sto grijesim u
proracunu?...

dakle imam na raspolaganju slijedeci hardver:

1. pioneer auto radio kazetofon sa digitalnim tunerom
2. pc power supply - at
3. sobne stereo zvucnike
4. olovni automobilski akumulator

*******************************

e sad, ideja je bila iskoristit taj car stereo kao kucni stereo, jer
mi i nije potreban posebno kvalitetan hi-fi...

dakle stvar je proradila bez teskoca bez uporabe olovnog akumulatora
ali se javlja problem pamcenja radijskih stanica...

********************************

u manualu za taj car stereo pise da je struja backupa: 4.3 mA. sto to
znaci? potrosnju od 4.3 mA po sekundi?

iz I=Q/t slijedilo bi da je kolicina naboja Q=4.3 mC po sekundi?

za 1h36%00s slijedilo bi je Q15%,48C za sat vremena?

********************************

ako akumulator ima kapacitet 55Ah, da li to znaci Q55%C?

iz toga slijedi 55C/15,48C = 3,55h?

da li to znaci da bi struja backupa pocuclala akumulator za 3,5 sati?

nevjerojatno, gdje grijesim?

TIA, Zare

Re: car stereo kao kucni stereo

Re: car stereo kao kucni stereo

4,3 mA je struja, to znaci da ce za sat vremena biti potroseno 4,3 mA/h.
(valjda ugasen autoradio)
Olovni akic od 55 Ah ce "izdrzat"  55 000 / 4,3 = 12970 sati
Stoga zbog pamcenja ni ne trebas toliki kapacitet, dovoljan je i najmanji
koji mozes kupit, recimo
http://www.chipoteka.hr/artikl/64108/baterija-akumulatorska-12v-12-ah-97x43x53mm-focus
http://www.chipoteka.hr/artikl/2570/baterija-akumulatorska-12v-12-ah-97x485x505-mm-fiamm
i taj ce drzat 12dana.
Memoriju bi drzalo i 9V pa mozes stavit malu punjivu od 9V, i sa 200mAh bi
drzala 2 dana,
samo je moras odvojit diodom od napajanja 12V i punit preko otpornika.

Re: car stereo kao kucni stereo

pozdrav,

ovako, da budem iskren:

1. vec sam pokusao koristiti jedan manji olovni akumulator kineskog
proizvodjaca, sad stvarno ne znam 2 ili 5 ili 7 Ah prije par
mjeseci... spojio sam ga i drzao je memoriju o.k.

onda sam otisao na vise od 2 tjedna iz kuce na selo i kad sam se
vratio memorije vise nije bilo.... to je bilo prije par mjeseci....

2. moram jos nesto provjerit, zapravo se ne sjecam da li sam pokusno
mjerio potrosnju struje za backup, cini mi se da je bila znatno veca,
oko 50 mA....

3. nadalje, da li mogu uzet zdravo za gotovo da na crvenoj zici koja
je spojena na 12V akumulatora preko brave auta nema potrosnje struje
kada radio ne radi, vec samo ima potrosnje backup struje na zutoj zici
koja je stalno prikljucena na akumulator?

4. ova informacija o 4.3 mA/h je od kljucne vaznosti.

ok. fala na svim odgovorima!

postovanje, Zare

Re: car stereo kao kucni stereo

Ovisi o stanju baterije i napunjenosti.

Re: car stereo kao kucni stereo

Radio je bio spojen samo na akumulator ili i na ATX PS?
ATX ima na 12 V izlazu otpornik od 100tinjak oma i ispraznit ce paralalno
spojenu bateriju.

Pioneeri koje sam ja rastavlja za glavno napajanje (i memoriju) koristi zicu
koja ide direktno na aku (i ta ja spojena na osigurac) a zica koja ide preko
brave ima na ploci 1K otpornik na ulazu znaci da je na njoj max struja 12mA.

Re: car stereo kao kucni stereo

h.  =

97x43x53mm-focus
7x485x505-mm-fiamm
h  =

JoB9% i dan danas mi je misterija zaB9%to auto radio ne sprema memoriran=
e  =

stanice u eeprom, svaki
kontroler ima bar neB9%to eeproma sasvim dovoljno za tako jednostavan  =

zadatak, ali izgleda
da je to iz nekog razloga nerijeB9%iv problem. I tako svako otpajanje  =

akumulatora, ajmo ponovo
B9%telati stanice.

Re: car stereo kao kucni stereo

prvi akumulator!?-:)-:)

Re: car stereo kao kucni stereo

Re: car stereo kao kucni stereo

godina :)))

---

Re: car stereo kao kucni stereo

u manualu izricito pise: 4.3 mA, stereo je iz 2001. godine...

drugom, zasto je to bitno?.....

)))))))))))))))))))

Zare

car stereo kao kucni stereo
Greska je u naboju akumulatora, vrijeme treba uzeti u sekundama, a ne satima
Q=I*t55%*360019%8000C

Re: car stereo kao kucni stereo

e hebiga, petar bjelcic kaze obrnuto, u satima....

Zare

Re: car stereo kao kucni stereo

Primjedba na sat-sekunda je tu ispravna, ali Q kao naboj i Coulon C su nesto
drugo, i relacija kao Q ne valja,
elektricni naboj ovisi i o naponu i kapacitetu i to je energija, a ne
kapacitet. Mozete koristit Farad (F) kao kapacitet akica jer on je 1 A/s.

Re: car stereo kao kucni stereo

ATX napajanje ima +5V standby liniju koja je zapravo odvojeni adapter
unutar napajanja vezan na 230V koji daje struju i kad je napajanje u

--

Re: car stereo kao kucni stereo

U traljavom prora?unu. Naboj se mjeri u kulonima ( C ), protok naboja u
jedinici vremena je struja i mjeri se u amperima ( A ), jedan amper je

je da je jedna amper sekunda jednako jedan kulon, pa prema tome jedan

Za ovakav ra?un ne treba komplicirati sa nabojem i kulonima, jednostavno

trajanje akumulatora

Boris

Re: car stereo kao kucni stereo

nego se zezati ?
http://www.ebay.com/itm/141134555992

Re: car stereo kao kucni stereo

Nisi skontao bit problema:
Njega hebe zaboravljanje stanica pri nestanku struje....

Re: car stereo kao kucni stereo
55000 mAh/4,3mA= 12790h
Naravno, akumulator ima i samopraznjenje pa ti nece toliko trajati, ovo ti
je samo za ilustraciju :-)

Sinisa

Site Timeline