auto sub, tda 7294 (ili bolji?), tihi

evo gledam da si stavim neki manji sub u auto pa me zanima

1) postoji li mozda neki noviji integrirac s kojim je jednostavnije izvesti sve?

2) sjecam se da si ti tihi nekad davno spominjao da si radio neki PCB za tda

7294 u bridge-u? imas li jos to na kompu? ili je i dalje "u glavi"? i pojacalo i switcher?

3): isplati li se raditi swithcer pa pojacalo sa tim chipom i slicno, jer vidim da je neko malo auto pojacalce komplet od 50 WRMS u chipoteci, a taman toliko (pretpostavljam) da mi treba.

4) da li je 50W RMS dovoljno. zelim samo cuti normalan bas bas gitare (ne kick bas).

inace rekli su mi na drugim mjestima da je "dovoljno imati samo dobre zvucnike u vratima i vise ti ne treba", al mene zanima vase misljenje

hvala

Reply to
ljb

Realno gledajuci, ne isplati ti se uopce raditi pojacalo je ga mozes kupiti za relativno malo novaca i nemas brige oko sastavljanja, izrade kutije i slicno. Druga je stvar ako bas ZELIS sam raditi... To pojacalo iz Chipoteke dobro provjeri je li to RMS snaga i pri kojem naponu, otporu zvucnika i izoblicenju je deklarirana. Iako sam pomalo skeptican...

Dovoljno je ako imas prednje sisteme od barem 16cm u dobro dampiranim vratima + visokotonce na ploci, pri tome ne mislim na Pevec/Getro i slicne zvucnike od 150kn. Ovi sto su ti rekli da je dovoljno imati samo dobre zvucnike u vratima govore istinu, ja sam u Cliu imao zvucnike u prednjim i zadnjim vratima i na polici, sad imam samo relativno dobre zvucnike u prednjim vratima i zvuk je odlican. IMHO, sub je dobar za vozit se po selu u

2 ujutro da te svi cuju i za dB drag, a ne za kvalitetu zvuka. I usput, 50W RMS je premalo za kvalitetno ga pogoniti. f
--
###  http://disi.pondi.hr/  ###
@ N43.52145, E16.54027

TDA1562, daje oko 60W, malo vanjskih djelova. Ako slusas glazbu to ti je dovoljno, ako zelis da i drugi slusaju tvoju "glazbu" koji nisu u autu nije dovoljno.

Reply to
Fire

neznam

ja sam napravio doticno pojacalo uz veliku pomoc tihog (jos mu se jednom zahvaljujem na uputama) i iman ti sve sta ti treba za ga napravit ako zelis samo se javi na mejl i saljem ti i upute i slike sta sam ja napravio. pojacalo je jednostavno za napravit a poprilicno snazno.

dali se isplati...nevirujem. potrosio sam poprilicno para dok sam ga napravio jer sam radio da moze i 220~ i 12... i par kanala i sve to skupa...dode skupo. ali je jednostavno GUST.

po meni je 50W RMS-a dovoljno...i vise od toga... samo ako je to pravih 50W RMS-a

istina...ali onda treba i te zvucnike lipo i platit, a treba ih i lipo "gurat" sa kvalitetnim radiom

Reply to
koko

. IMHO, sub je dobar za vozit se po selu u

A i nije bas tako...isto sam i ja mislio s dobro slozenim zvucnicima, super mi zvuk bio, koji ce mi woofer? I onda postavim pojacalce i woofer koji su mi stojali u stanu i paf....nebo zemlja razlika....

Reply to
trizex

Istina, ali obicno se svede na to da ekipa stavi nekakvo smece od zvucnika u vrata i sub u gepek i onda dobijes samo grmljavinu od koje ti se smuci. Sub je odlicna stvar ali samo ako ga uparis sa dobro slozenim sistemima i ispravno podesis pojacalo koje ga pogoni. f

--
###  http://disi.pondi.hr/  ###
@ N43.52145, E16.54027

"ljb"

Ako ima¹ veæinui djelova d¾aba ili bar one skuplje djelove d¾aba onda ti se isplati u protivnom sene siplati. U Metrou ima¹ Sony auto pojaèalo za 380Kn. dva kanala maksimalna izlazna snaga 200W, znaèi da RMSa ima¹ bar 100W.

Sa dobrim zvuènicima to je sasvim dovoljno

Reply to
miha

hehe, ne, nije to za susjede, nego za mene i ja isto imam clia, ali on ima 13cm zvucnike (kao sto vjerojatno znas), a nemam namjeru izradjivati rupe za nove stavio bih visokotonce naprijed, 35 RMS u vrata i otraga (ne na policu nego kraj zadnjeg sica) isto 35RMS, a u gepek sam mislio neki minijaturni sub od max 100W, tek toliko da kad vozim po autoputu (ja, ne ostali) mogu cuti bas

ali kad smo vec tu, mali OT, ali da ti ne saljem na mail - mozda jos nekog zanima: clio i zice? gdje si spojio kablove za zadnje zvucnike? ja vidim da su na ISO konektoru i da nekud "odu", a kuda? cini mi se odozdo da su s lijeve strane ispod kutije s osiguracima... ali... ne znam i jos me zanima ima li taj auto na nekoj zici ISO konektora davac brzine?

Reply to
ljb

se

380Kn.

sad gledam na sonyevim stranicama - neko steam design pojacalo 2*100 ili

1*120, to je to?
Reply to
ljb

Ma znam, da ostalo pashe al sta ces :) moram priznati da ni ja nisam uvijek bio uzoran slusalac :), ali sam uglavnom stimao sve prema svom uhu ;)

Reply to
trizex

"ljb"

Mislim da mo¾da i je..nisam ba¹ zapamtio toèan model, no sigurno æe dati tvojih tra¾enih 50W RMS po kanalu i to za smije¹nih 380Kn...misilm da se ne isplati ni¹ta delat. To sam ja mislio kupiti ali sam odustao..naime do¹ao sam do zakljuèka da mi ne treba i da mi se nikako ne da to trpati u auto.

Reply to
miha

izvesti

evo nasao sam tog, taj je izgleda "medju nama" jos od '98, mislio sam mozda ima neki noviji :) ali hvala, nisam znao da tako nesto postoji - pa onda mi ni ne treba switcher!?

ok, evo jedna stranica sa shemom:

(jedan red) ovo je najbolja shema koju sam uspio pronaci, ali vidim da tu ima i dosta opampova, tako da nisam siguran sta ce mu to? mozda zato jer zele imati odabir pojacanja? na datasheetu ima (kako si i rekao) jako malo elemenata, ali nisam skuzio sta mu radim sa "mode" pinom!? i moram li na jos koji pin nesto slati? (status je valjda samo za prikaz rezultata?) na jednom TDA s kojim sam se igrao prije je "LOW i HIGH" i jednostavno mu na njega dovedem preko otpornika i konda napon na taj pin sa zakasnjenjem da izbjegnem "pup", a ali ovaj ovdje je to malo zakomplicrao? kako ovaj radi? i imas li mozda neku bolju (elementarniju shemu sa PCB-om) a da i dalje ima mogucnost "remote on"?

koliko pitanja... :)

Reply to
ljb

evo, javio sam se pa da vidim sta ste ti i tihi smudrovali :)

Reply to
ljb

Ne treba.

Ne radi mi stranica pa ne vidim.

Mode ti sluzi dali radi u H ili B klasi. U H klasi ima vecu snagu. Jedan je za shutdown..

pise u datasheet

Par shema.

fire

U Clia naprijed u vrata idu 16cm bez problema, samo treba kupiti/napraviti adapter. Razlika izmedju 13 i 16cm je vrlo "slusljiva", pogotovo sto se tice basova. Moj Clio je imao provucene kabele do zadnjih zvucnika, nazalost praksa Renaulta je da cesto kabeli nisu provuceni ili idu samo do pola auta :) Inace kabele ti je jednostavno provuci ispod pragova, ispod lijevog praga imas cak i plasticne zakacke za uhvatit debeli plus kabel za pojacalo. Moja preporuka ti je da se uclanis na

tamo na forumu imas sve o postavljanju muzike u Clia. Za signal brzine na ISO konektoru nemam pojma. f

--
###  http://disi.pondi.hr/  ###
@ N43.52145, E16.54027

U poruci: epqvd3$94j$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr, ljb je napisao/la:

: evo gledam da si stavim neki manji sub u auto pa me zanima : 1) postoji li mozda neki noviji integrirac s kojim je jednostavnije : izvesti sve?

TDA7294 ili neki LM (zaboravio sam tocno koji). Jako dobri IC-ovi (neki vele da je LM bolji, al ...)

30kn kosta, jako malo okolnih komponenata. Samo, osigguraj im dobro hladenje.

: 2) sjecam se da si ti tihi nekad davno spominjao da si radio neki PCB : za tda 7294 u bridge-u? imas li jos to na kompu? ili je i dalje "u : glavi"? i pojacalo i switcher?

Shema je u data-sheetu od TDA7294. A, plocica se lako napravi. :)

Al, ja sam radi ona malo drugaciji nacin - normalno su spojeni TDA-i i onda jednome samo okrenem fazu sa predpojacalom.

: 3): isplati li se raditi swithcer pa pojacalo sa tim chipom i slicno, : jer vidim da je neko malo auto pojacalce komplet od 50 WRMS u : chipoteci, a taman toliko (pretpostavljam) da mi treba.

Vidio sam to pojacalo u chipoteki. I, to ti nikako nema 50W RMS-a. Ugalvnom, unutra je neki TDA-a koji se napja direktno sa 12V (bez SMPS-a), tako da je makismum na izlazu koji 18W RMS-a (ko sam auto-radio). Najveci problem ti bude kuciste ako budes sam radio. Tu izgubis najvise vremena i truda. Ako imas neko kuciste ili neku ideju, onda se ispalati.

Makar, dok razmislis, mozda je pametnije kupiti rabljeno pojacalo za

200-300kn...

: 4) da li je 50W RMS dovoljno. zelim samo cuti normalan bas bas gitare : (ne kick bas).

Da, sasvim dovoljno. TDA7294 ima oko 50W RMS-a.

: inace rekli su mi na drugim mjestima da je "dovoljno imati samo dobre : zvucnike u vratima i vise ti ne treba", al mene zanima vase misljenje

Da, OK, da se dobro cuti u auti i tako. Al, meni je to malo pretiho. Pogotvo dok se brze vozim (auto-put i slicno). Po meni treba pojacalo biti obavezno...

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

U poruci: epspco$oae$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr, miha je napisao/la:

[...]

Uf, Sony i njegovi vati. :) Jel, to mozda crveno pojacalo sa sreberni djelovima (ko aluminij). Naime, imao sam takvo jedno na popravku i pisalo je gore 200W po kanalu, a switcher mu je dizao napon sa 12V na 24V. Tako da je to daleko od 100W RMS-a, a kamoli do 200W (kak oni pisu).

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

"..:: Tihi ::.."

Ne, sivo je sa priliènom kolièinom hladnjaka

Da..to bi bilo sranje, ali sa 24V se dade puno dobiti ako je BTL spoj.

Ovo je 200W max (¹to god to znaèilo, ali nije po kanalu), a ja sam odokativno prema velièini i sve skupa predpostavio da bi moglo biti 50W po kanalu, ¹to je mislim sasvim dovoljno.

Reply to
miha

U poruci: eq4spm$lc6$ snipped-for-privacy@ss408.t-com.hr, miha je napisao/la:

: Ne, sivo je sa priliènom kolièinom hladnjaka

A, onda to nije to.

: Da..to bi bilo sranje, ali sa 24V se dade puno dobiti ako je BTL spoj.

Naravno. Mosni spoj cuda radi. :) Ali, opet tu ima problema - recimo, napisu 2X 100W i onda sloze SMPS od kojih 200-tinjak W (malo vise). A, dok se spoji u most, to pojacalo bi moglo dati i po 400W van (otprilike), a SMPS ne daje vise od 200W. Zalosno...

: Ovo je 200W max (¹to god to znaèilo, ali nije po kanalu), a ja sam : odokativno prema velièini i sve skupa predpostavio da bi moglo biti : 50W po kanalu, ¹to je mislim sasvim dovoljno.

Da, vjerojatno onda je. Slazem se da je 50-etak pravih W sasvim dovoljno.

-- Tihomir Krizan

Reply to

zakljucak sto se tice zvuka, krenut cu prvo sa stavljanjem jos 2 zvucnika otraga + 2 naprijed i imati ih 6 pa cu vidjet sta cu dobit, ali ovo pojacalo od 380 kn je stvarno prejeftino i ne isplati se raditi nista, pogotovo kad "koko" kaze da je za svoje sa iz 7294 ulozio preko 1000 kn sto se tice 7294, vidim da je donekle jednostavno, ali za onu shemu se trazi dvostrana plocica, dobro napajanje... sto se tice 1562, chipoteka nema, ali cini se da je to najbolje rjesenje - jer izvlaci snagu iz 12V, tako da ne treba switcher. napravit cu jedno za probu cim nadjem gdje ima tog integrirca za kupiti jos jednom: zasto u ovoj shemi ima toliko elemenata i hrpa opampa? radi neke tone / vol controle? (radi se od shemi sa 1562)

ljb