audio sklop pitanje

Kako napraviti sklop koji bi reagirao na odredjenoj frekvenciji i tada
ukljucio relej?
Npr. neka frekvencija bude 20 Khz.
Recimo, na nekom  generatoru frekvencije raspona 20 Hz do 25 Khz mjenjamo
visinu frekvencije i taj sklop na tih 20 Khz aktivira relej.
Jacina tog zvuka iz generatora je dovoljno jaka da se cuje na slusalicama
ili zvucniku.
Trebalo bi da relej bude ukljucen citavo vrijeme dok generator oscilira na
tih 20 Khz.
Kad se frekvencija promjeni relej otpusti.
Razmisljam da mozda u nekakvom bacenom aparatu i postoji takav gotov sklop
samo ga treba znati locirati i primjeniti.
Molim ako netko ima kakvu ideju, shemu.

Hvala

Re: audio sklop pitanje
says...

Jedna mogucnost je s mikrokontrolerom napraviti mjerac frekvencije koji
ce u razdobljima kada je frekvencija signala unutar zadanih granica
drzati ukljucen relay.

U ovisnosti o izlaznom otporu generatora i amplitudi i valnom obliku
signala ce mozda trebati na ulaz staviti sklop za kondicioniranje,
recimo naponski djelitelj ili jedno ili vise operacijskih pojacala za
korekciju amplitude i/ili prilagodjenje otpora i komparator za
pretvaranje signala u pravokutni.

Za pocetak u Google upisi:

avr frequency meter

pa ces dobiti cijeli niz sklopova za mjerenje frekvencije s AVR
mikrokontrolerima.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama

Covjek ovdje hoce gledati spektar zvuka i onda ako se pojavi nesto na 20kHz
upaliti relej. Nije spominjao koliko jacu amplitudu hoce u odnosu na okolni
spektar... hoce li FFT raditi dovoljno brzo?
Ili ja opet previse kompliciram?

Re: audio sklop pitanje

Da, ok... on ocekuje cuti tih 20kHz... moj plafon je 18. :)

Re: audio sklop pitanje

interesnoj grupi:slrnp01jas.9cf.nlazicBEZ snipped-for-privacy@mudrac.ffzg.hr...

Hm, ocito nisam dobro obrazlozio sta bi htio ili je to previse komplicirano
za napraviti.
Evo jos detalja.
Taj signal bi uzimao npr. sa tableta na Androidu gdje je instaliran
Frequency Generator.
Takav signal ima oko 1.5 V i trebao bi aktivirati taj sklop na frekvenciji
koju podesim.
Dakle, sklop bi se trebao aktivirati na odabranoj frekvenciji, a ostali
spektar bi trebao filtrirati.
Naravno sklop bi se kablom spojio na izvor oscilatora, trebao bi biti brz.
Ma ne, nebi ja slusao tu frekvenciju, nek ju cuje taj sklop i odreagira.
He, he, nisam ocekivao da je to toliko komplicirano, hocu reci, nije to
visoka frekvencija, radio val.

Re: audio sklop pitanje
says...

Nitko nije reko da je to komplicirano :-) Vrijedi sve sta sam napisao
ranije. Od podataka o signalu jos nisi napisao kakav je valni oblik i
da li je signal cijeli u plusu ili ide i u minus ali vjerojatno ce biti
dovoljno na ulaz sklopa u seriju staviti kondenzator i komparator pa s
mikrokontrolerom brojiti prijelaze iz low u high.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: audio sklop pitanje

S obzirom da je izvor 'generator frekvencije' onda ne bih reko da treba
analizirati spektar nego iz objasnjenja proizlazi da bi Miro htio da
sklop reagira na frekvenciju generatora - znaci na osnovnu frekvenciju
generiranog signala a ne na vise harmonike.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: audio sklop pitanje
npr:
http://www.reconnsworld.com/audio_tonedecode.html

ili neki filter sa 741, iza njega dioda i tranzistor za okidanje releja

Re: audio sklop pitanje

grupi:otq6op$1qn$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr...

Izvor je kao sto sam rekao Frequency Generator, zgodna aplikacija na
Androidu.
Frekvencija se moze mjenjati od 0-22 Khz cini mi se.
Signal, valni oblik nebi trebao biti kompliciran, amplituda je uvijek ista
cini mi se.
Obican oscilator cujnoga spektra, nesto i vise.
Znaci sklop bi odreagirao na samo odredjenoj frekvenciji, ne mora bit 20
Khz, nema veze, neka je npr. 800 hz ili 15 Khz... to bi ja odredio.
Ostatak sklopa koji aktivira relej bi i sam znao napraviti, problem mi je
samo taj ulazni dio koji bi filtrirao ostali spektar tj. trebao bi reagirati
samo na tocno odredjenoj frekvenciji.
Mislim da je Darko dao dobar prijedlog, to bi moglo bit na tragu toga.
Ako netko ima kakvu konkretnu shemu.

Hvala

Re: audio sklop pitanje
says...

1. Kazes da 'signal ne bi trebao biti kompliciran'. Sta to znaci? Svaki
valni oblik koji nije sinusoida se sastoji od sinusoide osnovne
frekvencije i beskonacnog niza sinusoida koje su visekratnici od tove
osnovne frekvencije. Znaci, ako je signal bilo kojeg drugog oblika osim
sinusoide onda ce u njemu biti prisutni i visi harmonici - bez obzira
koliko on bio 'jednostavan'.

2. Prije si reko da sklop treba reagirati na frekvenciju signala a to
je osnovna frekvencija valnog oblika a sad kazes da treba analizirati
spektar signala i otkriti prisustnost odredjenog harmonika. Koje od te
dvije stvari ti trebaju? U drugom slucaju ako recimo imas pravokutni
signal frekvencije 800 Hz, u tom ce signalu biti i signali i visih
harmonika: 1600 Hz, 2400 Hz, 3200 Hz, ...

Ovo su dvije potpuno razlicite stvari, za prvu treba brojiti koliko
puta u sekundi signal dodje iznad odredjenog nivoa a u drugom slucaju
treba koristiti FFT transformaciju za analiziranje spektra signala i
otkrivanje prisutnosti odredjenog harmonika.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: audio sklop pitanje

Ili koristiti pojasno propusni filter.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: audio sklop pitanje

grupi:ots3ju$g0a$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr...

Vise puta sam obrazlozio sta bi htio.
Kakav je izvor oscilacije sam takodje rekao, nista komplicirano, svakom
dostupno, vjerojatno najvazniji detalj u svemu tome.
Trazio sam misljenja, zadovoljan sam, uz malo nepotrebnog teoretiziranja
ipak sam naucio nesta, krecem sa LM567.
Javit cu dal sam uspio.
Hvala

Re: audio sklop pitanje
says...

Pa je, ali ja recimo koristim Nokiu 3310 (originalnu verziju, ne novu)
tako da mi se, iako imam nekoliko Orange Pi-a od kojih je na neke
instaliran i Android, ne instalira aplikacija samo da bi saznao koji je
valni oblik generiranoga signala. Osim toga vidim na Google Play-u da
postoje dvije aplikacije s istim imenom.

Ako generirani signal nije cista sinusoida onda ce ti se relay mozda
paliti i kad frekvencija bude 2, 3 ili 4 puta manja od one na kojoj bi
se trebao paliti. Kazem mozda jer to ovisi o valnom obliku.
--
[...]

nabavi psa, i da bog dao da te izgrize :-)

Site Timeline