4-20mA @230Vac

Ima li netko iskustva s izvedbom mjerenja koje bi se preko 4-20mA petlje
trebalo prenijeti do PLC-a?

signalni kabel. U isti kabelski kanal ide i napojni energetski kabel.

230Vac signale, a 20-30cm dalje u drugom kabelu napajanje objekta 3x400Vac?

Postoji li nekakva kalkulacija za opseg i intenzitet induciranih smetnji
po metru duljine?

u isti PP00 kabel, ali opet u kanalu imam napojni energetski kabel.

Re: 4-20mA @230Vac

A presjek toga signalnog kabela? Ukupni omski otpor?

Re: 4-20mA @230Vac

Nije strasno, pogledao sam tablicu koja kaze da 0,75 kvadrata ima oko 22
oma po kilometru....

Re: 4-20mA @230Vac

600m !?
prvo mi pada na pamet tih 0-20mA "konvertirati" u neku frekvenciju
a na kraju kabela frekvenciju u korisni podatak.

Re: 4-20mA @230Vac

600m nije nista neobicno za 4-20mA signalizaciju, zasto bi ubacivao dodatnu
opremu u nesto tako elementarno?

Re: 4-20mA @230Vac

Ako imas toliki razmak izmedju signalnog i energetskog kabela, ne bi trebao
imati problema, u praksi se polazu i na manje udaljenosti. npr za
energetske kabele do 1kV je minimalna udaljenost do signalnih 10 cm.

Re: 4-20mA @230Vac

Nisam projektant, ali ne vidim problem?

dovoljan je kabel od  0,75 mm2. Tvoj kabel vjerojatno nije manji od 1,5
mm2 pa je to sasvim u redu.

indukcija su u pravilu zanemarive, mislim da tu ne bi trebalo biti problema.
Da sam ja u tvojoj situaciji, probao bih sa 24VDC bez ikakvih modifikacija.
Druga bi solucija bila prebaciti signal na mjestu mjerenja sa 4-20 na

Re: 4-20mA @230Vac

?
Signalni kabel kvadrat i pol?

Re: 4-20mA @230Vac

Re: 4-20mA @230Vac

"Mat"  je napisao u poruci interesnoj grupi:o22bf9$386$ snipped-for-privacy@l01news1.ot.hr...

[...]

---------------------

Prenosis normalno 4-20 mA po signalnom kabelu,

1-10hz.
Ako filter slozis sa op pojacalom ili dva, mozes kompenzirat i ucinak
gusenja signalnog kabela
ako izvor struje 4-20 mA nema dovoljnu vrijednost napona za savladavanje
otpora signalnog kabela,
sto je u biti konverzija struje u napon, prijenos pa povovo vracanje struje
u napon.

U praksi to znaci osim ampermetra se stavi otpornik, recimo 100 ohma, time
se na njemu generira 40 mV - 2000mV,
koje prenoss signalnim kabelom.
Na drugoj strani taj napon docekas operacijskim DC pojacalom visoke ulazne
impedancije i sa naponskim gainom recimo 1.
Ako ima AC indukcije, u OP stavis RC za fg 10 Hz.
Na izlazu pojacala ses imat 40 mV do 2000mV ovisno o mjernoj struji.
Taj napon pretvoris u struju obicnim otpornikom na izlazu, da bi 2000mV
davalo struju od 20mA, izlazni R = 100 ohma.

Ucinak eventualnog bruma uslijed indukcije mozes umanjit i pojacalom na
posetku kabela,
da se recimo signalnim kabelom prenosi 4-20V DC, tada nece trebat ni filter.

Nisi naveo iz kojeg naponskog izvora je generirana struja 4-20 mA

To vrijedi i za slucaj da strujni izvor nema dovoljan izlazni napon za
savladavanje spomenutog otpora od 100 ohma
koji glumi ampermetar, to se vidi ako se na otporniku ne pojave 2V kod
struje 20mA.

Re: 4-20mA @230Vac

Pero, ova doktorska disertacija ti je za JEDAN! :-)
Ljudi izmislili strujnu petlju s odredjenim razlogom,
a ti predlazes naponske egzibicije?

Re: 4-20mA @230Vac

"Vaso"  je napisao u poruci interesnoj grupi:o23kf0$go$ snipped-for-privacy@sunce.iskon.hr...

Pero, ova doktorska disertacija ti je za JEDAN! :-)
Ljudi izmislili strujnu petlju s odredjenim razlogom,
a ti predlazes naponske egzibicije?

Re: 4-20mA @230Vac

dovoljan da savlada
otpor signalnog kabela i odrzi mjernu struju nepromjenjenom.

A to je stvarno jeftino rijesenje i jednostavno, odnosno jednostavnije
od bilo ceg drugog, a za tebe doktorat

***********************************

Ne pretjeruj!

Ako bas hoce filozofirati, onda bolje konverzija u frekvenciju?

Re: 4-20mA @230Vac

https://www.researchgate.net/post/Why_do_we_prefer_using_voltage_than_current_as_a_data_carrier_in_electronics_Why_are_most_of_electronic_devices_implemented_as_voltage_converters

Re: 4-20mA @230Vac

Omasio si celi fudbal:
Talambasaju o naponski i strujno kontroliranim tranzistorima ( BJT i
FET) :-)

Re: 4-20mA @230Vac

Re: 4-20mA @230Vac

vibrator molekula vode kraj gotovog bojlera na zidu...

se o PLC-u i standardnom 4-20 mA signalu, po svoj prilici iz gotovog
senzora. To se standardno napaja iz PLC-a na 24 VDC, takve stvari

ulaz bi trebao raditi dolje i do 10 volti.

biti potrebna.

i PLC i senzor i kabel, a pitanje se odnosilo samo na kvalitetu mjerenja

Re: 4-20mA @230Vac

mjernih petlji, ali nikad na toj duljini, s tim kabelom i u takvim
uvjetima (indukcija,...).

kad se sve stavi pod napon.

Re: 4-20mA @230Vac

"Mat"  je napisao u poruci interesnoj grupi:o26ddf$4jl$ snipped-for-privacy@l01news1.ot.hr...

mjernih petlji, ali nikad na toj duljini, s tim kabelom i u takvim
uvjetima (indukcija,...).

kad se sve stavi pod napon.

Re: 4-20mA @230Vac

ikoga pa i tebe. A u Matovom postu nema ni jednog jedinog dijela koji bi

onaj dio o tome da to postoji samo u tvojoj glavi.

Da pojasnim:

tome, to postoji samo u tvojoj glavi - kao ideja. Bez ikakvog

radilo dobro ili ne, prekomplicirano i nepotrebno.

Site Timeline