24Vdc ili 24Vac - Page 2

Re: 24Vdc ili 24Vac

220 kV.

Nekoliko stotina kV je normalna "smetnja" a prigodom kratkih spojeva na

Nimalo ugodna okolina za bilo kakvu elektro opremu.

Sva signalizacija i upravljanje uglavnom je izvedena na 48V DC ili 220V DC.

Naravno sve je galvanski odvojeno relejima.

Optika je preuzela potpunu dominaciju.

--
Lp,
Electron

Re: 24Vdc ili 24Vac

Laser-igracka i fotonaponski prijemnik ako postoji opticka vidljivost?  LOL

Re: 24Vdc ili 24Vac

Nije mi bas najjasnije kako kV i kA dodju na signalne kablove. Zar kablovi
nisu oklopljeni i uzemljeni samo na jednoj strani na zajednicko ozemljenje
cijele TS?

Re: 24Vdc ili 24Vac

Bakreni oplet bas i nije neka zastita od snaznih
(e)magnetskih polja i valova?

Re: 24Vdc ili 24Vac

Od magnetnih nije ali nemogce da su polja tolika da mogu u kabelu udaljenom
 >2m inducirat kV (raspala bi se kontrukcija TS od sila), prije da dolazi do
nekakvih proboja.

Re: 24Vdc ili 24Vac

Re: 24Vdc ili 24Vac

Da upravo tako.
Mislio sam na vrlo bliske izvore vrlo jakih smetnji.

trafostanica dolazi do tih ekstremnih struja i prenapona. Signalni i

kablovi podzemnim kanalima vode se u relejne ormare sa odvojnim

Zato je svo upravljanje i signalizacija uglavnom na 220V DC i naravno

kvalitetno ukupno uzemljenje koje se redovno testira i otklanja nedostatke.

Pored svega i u normalnom pogonu usred rasklopista znaju biti vrlo jake
indukcije. Npr. pred 2 dana podigli smo alu skelu visine cca 4m zbog

tom trenutku tu je prolazila energija od cca 200MW. Skela je stajala na
zemlji. Uhvatis se za skelu i dobro te opali. Izmjerili smo cca 300V sa
skele prema zemlji. Morali smo je posebno uzemljiti sa dvije strane,
direktno na glavni uzemljivac inace bi bilo opasno za ljude.

To sam ja snimio 31.01.2017.
Posebno je zanimnljiva 54 sekunda.

https://www.youtube.com/watch?v7B%RVXVUuagI

Radi se o probojima na izolatorima 220kV zbog soli koju je bura donijela

vatromet. Smetnji definitvno nije nedostajalo.

Lp,
Electron

Re: 24Vdc ili 24Vac

To sam i pretpostavio, iako sam citao da se u Grckoj dogodio proboj VN na
kontrolne krugove i potpuno unistenje trafostanice.

Mislim da se vise radi o kapacitivnim prijenosima, to se cesto dogadja na
objektima gradjenim blizu dalekovoda, tresu ograde, oluci i sl.

Bio sam jednom u 35/10kv ciji izvod napaja HRT odasiljac, i unutra je pucalo
i pucketalo kad se gore pojavio veci oblak.

Btw koliki budu gubitci zbog tih proboja?

Re: 24Vdc ili 24Vac

Mozda banalna stvar: Misevi i stakori znaju progristi izolacije
i naravno da onda moze dolaziti do raznih 'neplaniranih' proboja....

Re: 24Vdc ili 24Vac

bakrene onda tu i ostanu na 220VDC.

Zbog tih stvari se u zadnje vrijeme prakticira izoliranje posebnim
izolatorima otvorenih djelova na trafoima. Ali to je ugalvnim na

fazama pa se lako desi preskok preko tijela neke zivotinjice.
Na 110kV ili vise tih problema nema.

Re: 24Vdc ili 24Vac

i prekida isporuke el.energije.

Re: 24Vdc ili 24Vac

koja vuku struju samo u peakovima napona?

Re: 24Vdc ili 24Vac

Pa ustvari si u pravu.

Lp,
Electron