2 cijevna pojaèala na jedan subwoofer

Da li je moguæe spojiti 2 cijevna pojaèala na jedan subwoofer? Da li se dobije duplo veæa snaga i isplati li se to ili da naruèim custom made pojaèalo veæe snage? Namjena je kuæno kino thx.

Reply to
:SuperBLUE:

Moguce je... Mozes spojiti pojacala u "bridge mode", ali ih moras pogoniti protutaktnim signalom, ili koristiti zvucnik sa dvostrukim namotajem...

Reply to
Sinisa Platz

Preporu?io bih da naru?i? poja?ao za subwoofer, a da ova cijevna koristi? za ostale kanale. Pogotovo jer ti trebaju 2 stvari koje su suprotne:

  1. Subwoofer tra?i veliku snagu koju cijeva poj. uglavnom nemaju
  2. Cijevno poja?alo nudi visoku kvalitetu zvuka koju subwoofer ne treba :)

Cijevna pojaèala daju bolji bas, zar ne? Cijena nije problem, veæ snaga, ¾elim ¹to vi¹e snage na subwooferu na frekvencijama ispod 20Hz.

Reply to
:SuperBLUE:

Dvostruka snaga zvuka daje zvucni pritisak jaci za 3 dB, i to ljudsko uho jedva primjeti kao povecanje i to samo kod promjene. Za slusni dozivljaj koji odgovara dvostrukom povecanju snage zvuka treba snagu pojacala povecat 10 puta. Ljusko uko ima logaritamsku karakteristiku osjetljivosti. Nema bas smisla spajat dva pojacala. Na frekvencijama ispod 20Hz uho ni ne cuje, te frekvencije osjecamo opipom kao podrhtavanje.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Pa to podrhtavanje najvi¹e i ¾elim :))) Osim toga ¾elim i èisti zvuk. Da li postoji neki drugi naèin za dobiti jak, kvalitetan zvuk na vrlo niskim frekvencijama, znaèi da frekvencije nisu srezane filterom?

Reply to
:SuperBLUE:

feru na

Sazet i precizan odgovor.

Reply to
Alex1963

"Petar Bjelèiæ" wrote

frekvencije subwoofera ispod 20Hz "èujemo" u trbuhu (ako su dovoljno glasne) :)

Reply to
Gaghigno

Bah, cijevi treba zabraniti zakonom o zelenoj energiji. Proglasiti ih glavnim krivcima za globalno zatopljenje.

:)

Pozdrav!

Tomy, 9A5ALL

Reply to
Tomy, 9A5ALL

Standardni lampasi daju losiji bass zbog trafa na izlazu i maloga dampinga. Za woofer je bolje stavit snazno SS pojacalo a lampase koristit za srednje/visoke tonove.

Razlika izmedju SS i tube pojacala je poprilicna, za bolje poznavaoce tematike SS pojacala bolje pojacavaju neparne harmonike (koje ljudsko uho dozivljava negativno iliti neugodno) dok tube pojacala boje pojacavaju parne harmonike i pritom atenuiraju neparne harmonike (zbog same prijenosne karakteristike vakuumskih cijevi), sto je za utrenirano uho dosta bitna da nekazem presudna razlika.

Tvrdnja da je za woofer bolje SS pojacalo hi-end useri ce s gnusanjem odbaciti jer takvi, hi-end, useri (kori$$$nici sa puno love) koriste vecinom output transformerless (OTL) pojacala. OTL su dakle cijevna pojacala vrlo visoke kvalitete (I viskog cijenovnog ranga) bez izlaznog trafa:

Za hi-end cijevne PA sustave OTL je "a must", pri cemu sve ostalo mora biti hi-end, ukljucujuci i npr. kablove od kristalnog srebra, srebno-rubidijumski ili pozlaceni konektori, da ne nabrajam dalje.

Sve ovisi o tome koliko covijek ima love i koliko je spreman ici daleko s naganjanjem hi-end sustava. Sve drugo spada u less-than-hi-end, a to je jako rastezljiva tema.

Na posljetku namece se pitanje: dali OP uopce zeli hi-end, i koje je njegovo shvatanje i/ili percepcija hi-end sustava.

-- Stonethrower

Stonethrower

Taman sam ne?to htio napisati o tome ali bolje da ?utim, jucer sam imao sudar s jednim znalcem s grupe koji me je prosvijetlio pa ocekujem prvo njegov doprinos ovoj temi ;)

Reply to
Coin

Nije skupo napravit trazisorsko pojacalo snage 100, 500 ili 1000W koje ide od 0 Hz. Cijevno pojacalo to zbog trafa ne moze, treba trafo imat 10 kila za frekvu

10hz na 100w.

Ali ne mozes nabavit zvucnik koji ima iskoristivost kao na 1khz. Zvucnici, i to veliki, koje mozes nabavit imaju 20 i vise decibela nizi zvucni pritisak za istu snagu nego kod 200hz. Znaci 100 puta slabiji. Na fekvencijama ispod 20hz trebao bi promjer membrane nekoliko metara da postignes zvucni pritisak 90 dB/W/1m, rezonanciju spustis ispod 5Hz, i zvucnik bi morao biti u kutiji koja ne propusta zrak, da ti pritisak zraka sa zadnje strane ne ponistava pritisak sa prednje.

--
Pozdrav !
http://paramedia.ath.cx

Sve to stoji, ali koliko je to bitno za sub kucnoga kina koji je ionako odrezan na manje od 150Hz? IMHO za te woofere bitna je samo buka tj snaga.

OTL ipak nije standardni lampas ali neznam koliko je dobar za bass zbog visokoga Zout i time manjeg damping faktora (osim ako ima bas hrpu lampi ili jaki NFB)-

Koliko para toliko muzike uvijek vrijedi...

Ispada kao: sto vise cijevi, to bolje. Doduse hrpa lampi hajca jako ali takav PA ionako ne drzis u sobi u stanu nego u posebnoj prostoriji u kuci, gdje treba toplinu znalacki I kvalitetno odvoditi (dolje spomenuti Graaf trosi 800W u leru). Osim toga, cijela skalamerija sa odgovarajucim hi-end zvucnicima toliko tezi da bi vjerovatno propalo kroz pod imajuci u vidu dozvoljenih 200 kg/m2 u standardnim stanovima. Stoga hi-end nije bas za stanove, barem ne one na visim katovima.

Par primjera:

- domaci inzenjer g. Matija Krklec putem svoje firme Sound Carrier nudi 100W monoblock imena Sound Carrier Attaca sagradjen sa 12 X PL 519, ECC 82 i ECC

    ) Idejno rijesenje/dizajn je dao g. prof. Olujic. Nije reklama nego respekt!

- meni osobit primjer je Graaf GM 200 OTL: 32 PL504, 2 12BZ7, 2 5965, 4 EFL

200/6Y9, 2 EM81/6DA5. Na sajtu
ima ponesto o specifikacijama I metodama, rezultatima mjerenja, dosta zanimljivo stivo. ($20,000 CDN po komadu).

-- Stonethrower

[...]

Jedno oftopik razmi¹ljanje naglas (???) - kada audiofil doðe na koncert onih èiju glazbu voli slu¹ati, da li u tom sluèaju slu¹a tu glazbu, ili ocjenjuje kvalitetu razglasa? :D

Reply to
Mario Malenica

Svi audiofili koje poznajem dodju na koncert unaprijed pripremljeni za bolno iskustvo galame iz prvih redova, nepodnosljiviih izoblicenja iz nabrijanog razglasnog sustava, rastimanih insterumenata i promuklih glasova prvog vokala osobito pred kraj koncerta. Vecina audiofila, ako ne i svi, ukljucujuci i mene, ne podnose guzvu, znojava tjela i potoke uzeglog piva. To smo cinili dok smo bili mladji, dok nam je trbuh jos bio ravan i mogao podnijeti extra kolicine piva i dok nas nije bilo briga "s kim lijezemo".

Dakle odgovor IMHO glasi: audiophil uopce niti ne dolazi na koncerte.

--
StoneThrower
www.dgmicrosys.com

Po¹to sam godinama bio u tom poslu (radio sam u firmi koja se bavila razglasima i bila jedna od tri najjaèe u biv¹oj dr¾avi) kompetentan sam da ti odgovorim. U prvom redu nisam takav extrem kao Stonethrower, rekao bih da sam prosjeaèan slu¹atelj dobrog zvuka. Na koncertu kao posjetitelj naravno da sam ocijenjivao kvalitetu zvuka no to su potpuno razlièita mjerila od ocijenjivanja i slu¹anja kvalitetnog kuænog audio sustava. No s dana¹njim shit izvorima zvuka (mislim prvenstveno na MP3), vrstom muzike koja se izvodi i zahtjevima publike to je postalo potpuno svejedno. Oèit je primjer djeèarca gore koji ¾eli u auto staviti 6 kW (sic) da mu drma dupe. Pa za to mu ne treba nikakav razglas, nek ode malo raditi u cestogradnju na onaj vibrator za nabijanje kamena, nema razlike ni u zvuku ni u kvalitreti...

Reply to
Coin

Naravno, npr. kod kuænog sustava nema¹ eho od ostalih zvuènika....

Opaaa.... Audofil koji 'na sluh' razlikuje MP3 i WAV izvor zvuka!?...LOL

To stoji, ali ima tu jo¹ puno toga ali tvrdnja ti djelomièno stoji. Recimo, u kuænim sustavima ima¹ eho od zidova kojeg u razglasu na stadionu nema¹. Kako sam i rekao, puno je tu parametara koji su apsolutno razlièiti, u stvari mjerila, pristup i pogled na stvar (zvuk) kompletno su razlièiti. Uostalom, kako oèekivanja publike tako i moguænosti obrade i pojaèavanja zvuka totalno su razlièiti u ta dva sluèaja.

  1. Tko je spominjao WAW? MP# æu uvijek prepoznati i razlikovati ga od bilo kojeg analognog snimka.
  2. Jebo te LOL, ispada¹ kreten ¹to nakon toliko godina i upozorenja jo¹ uvijek to koristi¹. Nabij si ga u guzicu (NSGUG).
Reply to
Coin